تولیت آستان حضرت عبدالعظیم (ع): شهید آیت الله رییسی رییس جمهور مردمی بودند +فیلم

شهرری - ایرنا - تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: یکی از مهم ترین خصوصیات شهید آیت الله سیدابراهیم رییسی این بود که رییس جمهور مردمی بودند .

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر روز دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ایرنا با اشاره به حضور با شکوه مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی ،پیام مردم در شهادت آیت الله رئیسی و همراهان ایشان به مسئولان این بود که اگر در خدمت مردم بوده، برای آنها کار کنند، ساده زیست، همراه با رهبری و دنبال نظرات رهبری و تحقق نظرات او باشند مردم دوستشان دارند و به آنها عشق می ورزند و تلاش می کنند که همیشه کنارشان باشند.

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به حضور گسترده شهروندان بویژه در شهرری که در تشییع دو شهید خدمت در آستان حضرت عبدالعظیم(ع) خاکسپاری شدند، شرکت داشتند، اظهار داشت: اگر در هر کشوری این گونه حوادث اتفاق بیفتد معمولا برای مسئولان آن کشور نگرانی هایی بوجود می آید.

وی ادامه داد : اما در ایران اسلامی ملت ما به حدی رشید شده اند که وقتی شب قبل از اعلام نتیجه های قطعی شهادت این عزیزان به مردم اعلام شد نگران آینده نباشند روند جاری کشور امتداد پیدا خواهد کرد، فردای آن روز در سرتاسر کشور واکنش غم و عزاداری برای شهدا بود و در این روزها ما هیچ گونه حادثه امنیتی نداشتیم، در سطح بین المللی هم به گونه ای این حادثه مدیریت شد که دشمنان ما هم نتوانستند سوء استفاده کنند.

درایت رهبری

وی افزود: رهبر انقلاب و ولایت فقیه در کشور ما است که مردم وقتی احساس می کنند ولی فقیه دستش بالای سر ملت است و با درایت امور را مدیریت می کند یک آرامش و سکینه ای برای مردم به وجود می آید و همه به دنبال تجلیل و تشییع پیکرها و امثال آن رفتند و ما بحران در مجموعه کشور نداشتیم این نکته مهمش این است که مردم به درجه ای از شعور سیاسی و فهم رسیده اند که مطالب را درک می کنند.

قاضی عسکر بیان داشت: ما بعد از شهادت حاج قاسم در تاریخ ایران تشییع پیکرها به این عظمت نداشتیم هر شهری که این پیکرها را بردند تبریز چه قم و چه بیرجند چه مشهد این جاهایی که مهم ترینش خود تهران شما ملاحظه می کنید مردم واقعا مثل اینکه عزیزترین کسان شان را از دست دادن مرد، زنان، جوانان و نوجوانان اشک می ریختند.

رئیس جمهور مردمی

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع)تصریح کرد: یکی از مهم ترین خصوصیات شهید رییسی این بود که رییس جمهور مردمی بودند مردم چقدر از شهید رجایی یاد کردند و گفتند که مانند شهید رجایی بود و به درد مردم می رسید مرتب سفر می رفت به استان ها به شهرستان ها و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی می کرد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب بارها به خدمات و تلاشهای شهید رییسی اذعان داشتندگفت: رهبر عزیزمان فرموده بودند رئیسی خستگی ناپذیر بود از زبان مردم بارها و بارها شنیده شد و این را لمس می کردند که شهید رییسی رئیس جمهوری نبود که پشت میز بنشیند و از دور بخواهد مسائل را مدیریت کند.

ایجاد تحول در امور بین المللی

قاضی عسکر اظهار داشت: شهید رییسی تحولی که در حوزه خارج کشور به وجود آورد مخصوصا در بحث ارتباط با همسایگان که شهید حسین امیرعبداللهیان اولین شهید وزیر خارجه هم همین خصوصیات را داشت و هم پای آقای رئیسی با کمک همدیگر در طول این سه سال تلاش های گسترده ای کردند که ارتباطات ما در عرصه بین المللی خیلی گسترش پیدا کرد .جریانات منطقه ای مثل ارتباطات با همسایگان مسئله فلسطین و ده ها مسئله دیگر موجب شد که وزنه بین الملل ایران خیلی افزایش پیدا کند و دنیا واقعا برای ایران اسلامی یک حساب ویژه باز کند

وعده صادق

تولیت آستان حضرت عبدالعظیم(ع) بیان کرد: بعد از قضیه وعده صادق که دشمنان ما فهمیدند ایران اگر حرفی را می زند یا رهبری ایران اگر صحبتی رو مطرح می کنند جدی هستند و حتما آن را اجرا می کنند وایران از هیچ کس واهمه ندارد و جمهوری اسلامی در کنار فلسطین و جبهه مقاومت ایستاده و از آنها حمایت می کند دشمنان دیدند یک رئیس جمهور به شهادت رسیده میلیون ها نفر از طبقات مختلف جامعه به میدان می آیند و اینگونه ابراز علاقه می کنند وعاشقانه کنار این پیکرها به تابوتها تبرک می جویند.

پیام مردم به دنیا

وی افزود: این حضور با شکوه برای دنیا خیلی پیام دارد نشان داد که مردم از انقلاب خسته نشدند ممکنه مردم از بعضی رفتارها خسته شده باشند و نسبت به بعضی مسائل حرف داشته باشند و مشکلاتی هم داشته باشند اما حساب انقلاب و رهبری را از همه چیز جدا کردند این بسیار برای دنیا درس آموز است و باید روی آن حساب باز کنیم.

حجت الاسلام قاضی عسکر تصریح کرد: اینکه بحث رفراندوم را مطرح می کردند رفراندوم می خواهد چه بگوید مگر خود این یک رفراندوم نیست مگه این میلیون ها آدمی که حرکت می کنند می آیند و این جور شما در مشهد مقدس دیدید حدود سه میلیون جمعیت برآورد کردند که در تشییع پیکر بود قبل از آنکه پیکر به صحن ها برسد صحنها پراز جمعیت بود در بیرجند در قم در تبریز در تهران آیا رفراندوم نتیجه اش غیر از این خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه -۳۰ اردیبهشت ماه- در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه تمام همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهوری بودند.

شهرری مرکز شهرستان ری در جنوب استان تهران و به نام قبله تهران شهرت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha