۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85490571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیریت بحران آب مشهد اولویت دولت سیزدهم بود

۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۸
کد خبر: 85490571
مدیریت بحران آب مشهد اولویت دولت سیزدهم بود

مشهد- ایرنا- مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: مدیریت بحران آب در دومین کلانشهر کشور و افزایش ظرفیت تصفیه فاضلاب از اولویت های دولت سیزدهم در مشهد است.

حسین اسماعیلیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اکنون طرح های مهمی در حوزه آب و فاضلاب مشهد در حال اجرا است، افزود: با توجه به خشکسالی های چند سال اخیر و تنش بسیار شدید آبی مشهد، اقدامات ارزنده و ماندگاری توسط دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب این شهر صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: اجرای عملیات اصلاح شبکه خطوط انتقال آب به طول ۳۲۷ کیلومتر و حفر ۲۷۶ حلقه چاه برای تامین آب شرب مشهد از آن جمله است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: با حمایت های وزیر نیرو در دولت سیزدهم، پروژه اجرای ۲۸۷ کیلومتر خطوط انتقال و تکمیل ۹۰ هزار متر مکعب مخزن ذخیره آب نیز با موفقیت اجرا و به بهره برداری رسید.

وی بیان کرد: در بخش فاضلاب نیز از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۲۲۰ کیلومتر شبکه فاضلاب و یک باب تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۵۰ هزار مترمکعب در شبانه روز اجرا شده است.

اسماعیلیان گفت: عملیات اجرایی سه تصفیه خانه فاضلاب با حجم تصفیه ۱۶۴ هزار مترمکعب در شبانه روز نیز در دست اجرا است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۴۴ هزار انشعاب فاضلاب نیز نصب شده که نقش بسزایی در استفاده مجدد از آب و حفظ محیط زیست و منابع زیر زمینی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ٩٨ درصد پهنه شهرستان مشهد در وضعیت "خشکسالی شدید" و ۶٠ درصد از این گستره در وضعیت "خشکسالی بسیار شدید" است.

خراسان رضوی ۳۵ سد فعال دارد که ۱۹ سد از این تعداد به عنوان سدهای بزرگ در مدار بهره‌برداری هستند.

ارائه خدمات آب و فاضلاب در کلانشهر سه و پنج میلیون نفری مشهد و روستاهای این شهرستان بر عهده شرکت آب و فاضلاب مشهد است که به صورت مستقل از شرکت آبفای خراسان رضوی، مدیریت می شود.

اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب مشهد از سال ۱۳۷۳ آغاز شده و اکنون با بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

هم اینک ظرفیت تصفیه‌خانه های فاضلاب در مشهد ۲۶۳ هزار مترمکعب است که ۳۰ هزار مترمکعب آن به دلیل عملیات ارتقا از مدار بهره برداری خارج شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha