راه دسترسی ۱۲ روستای مرزن آباد چالوس بازگشایی شد

نوشهر - ایرنا - راه دسترسی اهالی ۱۲ روستای دهستان کوهستان غرب مرزن آباد چالوس با ترمیم پل "واسپول " پس از ۲ شبانه روز به گفته بخشدار منطقه با مرکز این بخش بازگشایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شنبه شب به علت بارندگی شدید و طغیانی شدن رودخانه متاسفانه پل "واسپول " نقطه اتصال این ۱۲ روستا فرو ریخت و سبب قطع ارتباط اهالی این ۱۲ روستا با مرکز بخش شده بود.

محمدرضا محمدحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : اگرچه پس از این واقعه در همان زمان همه امکانات و تجهیزات برای ترمیم این پل برای برقراری ارتباط این ۱۲ روستا اقدام شد و این مسیر حوالی ظهر روز گذشته باز شد منتهی عصر دیروز دوباره بارندگی شدید از سر گرفته و سبب طغیانی شدن رودخانه شد و متاسفانه این پل فروریخت.

دهستان کوهستان غرب بخش مرزن آباد جزو یکی از مناطق سیل زده بوده که براثر بروز این حادثه در بامداد هفتم مرداد ماه سال ۱۴۰۱ خسارت های جبران ناپذیری به زیرساخت ها، تاسیسات زیربنایی، تخریب بناهای مسکونی، راه های روستایی و پل های در این مسیر وارد کرده بود و افزون بر آن براثر این رخداد تلخ و غم انگیز دست کم ۱۳ نفر هم جان باختند.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان های چالوس و کلاردشت هم در این باره گفت : براثر این حادثه متاسفانه ۲ دستگاه پل "واسپول " و "پولاد کوه " به طور کامل تخریب شد و سرانجام با پیگیری های به عمل آمده و نامه نگاری های متعدد از محل ستاد مدیریت بحران استانداری حدود ۲۵۰ میلیارد ریال بابت ساخت این پل ها اختصاص داده شد و عملیات شروع شد منتهی هنوز این طرح به سرانجام نرسیده و نیمه کاره باقی مانده است.

راه دسترسی ۱۲ روستای مرزن آباد چالوس بازگشایی شد

مهدی صفایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از این اعتبار حدود ۱۵۰ میلیارد ریال آن برای ساخت پل واسپول و بقیه هم پولادکوه اختصاص داده شد که به علت اختصاص ندادن به موقع اعتبارات متاسفانه کارها به کندی پیش می رود و پیمانکار هم رغبتی چندانی به خاطر طلبکاری برای ادامه فعالیت ندارد.

این مسوول میزان اعتبار مورد نیاز بابت تکمیل این پل ها را بیش ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت : اگر این اعتبار اختصاص یابد امسال این طرح ها به سرانجام می رسد و دیگر نگران تخریب این پل موقت با هر بارندگی در این دهستان نخواهیم بود.

به گزارش ایرنا، بخش مرزن‌آباد چالوس با برخورداری از یک نقطه شهری و ۱۰۰ نقطه روستایی در مسیر جاده چالوس - کرج محدوده کندوان قرار دارد.

واسپول، مچر دز ماکتی، نوکرس. الیت، انگوران، پولادکوه، علی‌آباد، گیجان، پولادکوه سر، چهارباغ و علی آباد جز روستاهای کوهستان غرب بخش مرزن‌آباد چالوس هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha