۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۱۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85490531
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کاریکاتور "کودکان جنگ" در همدان ارسال شد

همدان-ایرنا- معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال ۲۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی کاریکاتور "کودکان جنگ" به میزبانی همدان خبر داد.

هادی فیض منش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و قرارگاه شهید آوینی و با هدف نشان دادن مظلومیت و قربانیان جنگ غزه و جنایات رژیم کودک کش اسرائیل که با سکوت جوامع بین المللی همراه است، برگزار شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از محورهای جشنواره، عملیات غرورآفرین وعده صادق بود که بعد از داوری از برگزیدگان با اهدای هدیه نقدی، تندیس و دیپلم افتخار تجلیل می شوند.

برگزاری آزمون تاسیس آموزشگاه های آزاد هنری

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه آزمون تاسیس آموزشگاه های آزاد هنری دهم خردادماه در محوطه آرامگاه باباطاهر برگزار می‌شود گفت: این آزمون طبق برنامه قرار بود هفته گذشته برگزار شود اما به دلیل سانحه هوایی سقوط بالگرد و شهادت حضرت آیت الله رئیسی و همراهانشان به تأخیر افتاد.

فیض منش اظهار کرد: در این آزمون بیش از ۲۵ نفر که دوره های مختلف در آموزشگاه های دارای مجوز از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان را گذرانده اند شرکت کرده اند و به برگزیدگان دوره مجوز تاسیس آموزشگاه داده می‌شود تا زمینه اشتغالزایی فرهنگی و هنری افراد فراهم شود.

وی در خصوص برگزاری المپیاد هنر خاطرنشان کرد: هنرآموزانی که در آموزشگاه‌های زیر نظر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت می‌کنند قبل از اینکه صاحب آموزشگاه شوند می‌توانند در المپیادهای هنری شرکت کنند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: المپیاد هنر که جزو ابتکارات استان است به طرحی کشوری تبدیل شد و علاقه مندان تا پانزده خرداد در رشته های خوشنویسی، تجسمی و موسیقی به صورت تیمی رقابت می‌کنند و در نهایت از برگزیدگان جشنواره تجلیل خواهد شد و آموزشگاه‌هایی که در این رویداد شرکت کنند از حمایت های ویژه ای برخوردار خواهند شد.

فیض منش با اشاره به برگزاری ورکشاپ سینما گفت: این طرح به همت معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پیگیری شد و در این دوره کارگاه های خاصی را در حوزه صنعت سینما پیش بینی شده است که در نیمه اول خردادماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: ورکشاپ سینما شامل کارگاه‌های بازیگری، کارگردانی، تصویربرداری و عکاسی است و علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این کلاس‌ها به واحد هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه و در این دوره یک روزه شرکت کنند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان افزود: هدف اصلی از برگزاری این ورکشاپ یک روزه آشنایی و علاقه مند کردن نوجوانان و جوانان با صنعت سینماست تا با شناخت از این رشته هنری بتوانند به عنوان یک شغل و حرفه استفاده کنند.

جشنواره ملی کاریکاتور «کودکان جنگ» به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری انجمن هنرهای تجسمی استان در همدان برگزار می‌شود.

۱۰ خرداد آخرین مهلت ارسال اثر به جشنواره ملی کاریکاتور «کودکان جنگ» در همدان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha