۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85490507
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رشد ۲۸۴ درصدی سرمایه‌گذاری در صنعت و معدن خراسان جنوبی

بیرجند - ایرنا - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرمایه‌گذاری ایجاد شده در بخش صنعت، معدن و تجارت استان از ابتدای دولت سیزدهم ۵۰ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال بوده که اکنون به ۱۹۴ هزار و ۷۶۵ میلیارد رسیده و رشد ۲۸۴ درصدی دارد.

احمد آریافر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین اشتغال ایجاد شده با این حجم سرمایه‌گذاری از ۱۰۹ هزار و ۴۷۰ نفر از ابتدای دولت سیزدهم به ۱۲۸ هزار و ۲۵۳ نفر در حال حاضر رسیده که رشد ۱۷ درصدی دارد.

وی با اشاره به افزایش ذخایره کشف شده معدنی در خراسان جنوبی در طول دولت سیزدهم، گفت: ذخایره کشف شده از سه هزار و ۹۰۰ میلیارد تن در ابتدای دولت سیزدهم، اکنون به هفت میلیارد تن افزایش یافته که رشد ۸۰ درصدی دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تعداد پرونده‌های بهره‌برداری از معادن استان از ۶۷۰ مورد از ابتدا دولت سیزدهم اکنون به ۸۰۱ پرونده افزایش یافته که رشد ۲۰ درصدی دارد، بیان کرد: همچنین تعداد پرونده‌های صنفی استان از ۳۴ هزار واحد در ابتدای دولت سیزدهم به ۴۰ هزار واحد اکنون افزایش یافته که رشد ۱۷ درصدی دارد.

آریافر افزود: همچنین تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از صنایع از ۴۶۰ واحد در ابتدای دولت سیزدهم به ۵۸۰ واحد اکنون افزایش یافته که رشد ۲۶ درصدی دارد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف پهنه‌های اکتشافی استان و آزادسازی بیش از ۲۳ هزار کیلومتر مربع از مساحت استان برای سرمایه گذاری در اکتشاف، بیان کرد: اجرای طرح تحول زمین شناسی و اکتشافات معدنی به مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع در چهار شهرستان استان با اعتباری بالغ بر هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط وزارت صمت براساس مصوبات سفر اول دولت به استان انجام شد.

آریافر با بیان اینکه مرز ماهیرود به عنوان گمرک رسمی برای واردات ماشین آلات راهسازی و معدنی تعیین شده است، گفت: در دولت سیزدهم خط انتقال برق پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۷۰ نفر اجرایی شده‌ است.

وی با اشاره به تکمیل و بهره‌برداری طرح تولید آهن اسفنجی شرکت فولاد قاینات با سرمایه‌گذاری ۶۰ هزار میلیارد ریال پس از ۱۵ سال که در مجموع هزار و ۲۰۰ نفر در این واحد مشغول به فعالیت هستند، یادآور شد: همچنین در دولت سیزدهم پنج واحد تولید کنسانتره آهن با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۶۵۰ نفر نیز تکمیل و بهره‌برداری شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از تکمیل و بهره‌برداری از سه طرح تولید شمش طلا با سرمایه‌گذاری ۱۴ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۵۵۰ نفر به همت دولت سیزدهم خبرداد و گفت: طرح افزایش ظرفیت ۱۵ هزار تن شرکت کویر تایر با سرمایه‌گذاری ۱۰ هزار میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲۵۰ نفر به بهره‌برداری رسید.

آریافر با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه تامین آب شرکت فولاد قاینات از طریق احداث تصفیه خانه فاضلاب شهر قاین و انتقال آب تا مجتمع فولاد توسط شرکت ملی فولاد با سرمایه گذار ۱۰ هزار میلیارد ریال، گفت: پروژه خط انتقال برق به معادن مهم استان با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال توسط ایمیدرو در دست اجراست.

وی ادامه داد: پروژه احداث پست ۴۰۰ کیلو ولت نهبندان برای تامین برق به معادن شاهکوه نهبندان، قلعه‌زری و صنایع وابسته و جوار معدنی استان با سرمایه گذاری ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال با مشارکت ایمیدرو، شرکت شهرک های صنعتی و شرکت برق به همت دولت سیزدهم در دست اجراست.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به بهره‌برداری از ۲ طرح تولید میکرونیزه بنتونیت با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد ریالی و اشتغال ۵۰ نفر در سال جاری اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم بهره‌برداری از طرح تولید کنسانتره فلورین شرکت ارزش آفرین فردوس با سرمایه گذاری هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۸ نفر انجام شد.

آریافر بیان کرد: طراحی و تولید تایر خودروهای برقی و تایر پنچر رو شرکت کویرتایر با سرمایه گذاری ۱۶۰ میلیارد ریال انجام شده‌ است.

وی با اشاره به راه‌اندازی خط نیمه صنعتی و دانش بنیان پروژه استحصال مس به روش سارت مجتمع شادان با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیارد ریال و اشتغال ۱۰ نفر گفت: همچنین عملیات اجرایی خط تولید نورد و میلگرد کالف صنعتی مجتمع فولاد قائنات با سرمایه گذاری ۲۵ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۵۰ نفر انجام شده‌ است.

آریافر گفت: عملیات اجرایی کارخانه فلوتاسیون کنسانتره مس شرکت کارند صدر جهان با سرمایه گذاری سه هزار میلیارد ریال، طرح تولید شمش طلا شرکت زرین معدن خونیک با سرمایه گذاری ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، طرح تولید فروسیلیسیوم شرکت بازرگانی آوان صنعت نادین با سرمایه گذاری سه هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم آغاز شد.

وی تصریح کرد: پیگیری اجرای طرح‌های مهم در دست اجرای استان به تعداد ۲۲ طرح با سرمایه گذاری ۱۸۰ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۰۰ نفر انجام شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha