۷ خرداد ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85490500
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین گروه زائران زنجانی به سرزمین وحی اعزام شد

زنجان - ایرنا - مدیر فرودگاه شهدای زنجان گفت: نخستین کاروان زائران حج تمتع بامداد امروز از فرودگاه استان از طریق پرواز شرکت هواپیمایی ایران‌ ایر به سرزمین وحی اعزام شد.

محمد جواد یگانه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین پرواز حاجیان تمتع استان شامل ۲۵۸ نفر از حجاج و ۱۶ نفر از کادر و خدمه از فرودگاه زنجان به مقصد مدینه منوره پرواز کرد.

وی اضافه کرد: طبق برنامه، حجاج زنجانی شامل یک هزار و ۳۹۸ زائر با ۶ پرواز از فرودگاه استان به سرزمین وحی رهسپار می شوند.

این مسوول ادامه داد: برگشت حاجیان زنجانی نیز در قالب ۶ پرواز طی روزهای هشتم، نهم و ۱۰ تیر امسال صورت خواهد گرفت.

یگانه افزود: پیش از این احتمال لغو پرازهای حاجیان از فرودگاه استان وجود داشت که با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی استاندار زنجان این مشکل برطرف شد.

پیش از این استاندار زنجان در توئیتی از بروز مشکل و احتمال اعزام حاجیان از فرودگاه امام خمینی (ره) تهران خبر داده بود که خوشبختانه پیگیری های مقام عالی دولت در استان به ثمر نشست و یکی از ۲ هواپیمای مجوز گرفته به پروازهای زنجان اختصاص یافت.

به گفته مدیر فرودگاه شهدای زنجان، این فرودگاه در سال ۱۴۰۲ به ۲۴۰ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با ۲۰ هزار و ۸۴۳ مسافر و ۹۸۲ پرواز غیر مسافری خدمات ارایه کرد.

در سال ۱۴۰۱ نیز از این فرودگاه ۳۲ پرواز مسافربری داخلی و خارجی با سه هزار و ۳۷۹ مسافر انجام و به هزار و ۳۷۲ پرواز غیرمسافری خدمات ارایه شد.

فرودگاه زنجان در سال ۷۹ در زمینی به وسعت ۴۰۰ هکتار ایجاد شد اما برقراری پروازها در آن طی بیش از ۲۰ سال گذشته با فراز و نشیب های متعددی همراه بود به طوری که در این مدت تنها به صورت مقطعی برخی پروازها از جمله مشهد مقدس، عتبات عالیات، سفرهای حج تمتع و عمره از آن انجام می شد و در بسیاری از ایام سال پروازهای آن تعطیل بود تا اینکه به همت دولت سیزدهم فعالیت آن از سر گرفته شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha