۷ خرداد ۱۴۰۳، ۱:۱۵
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85490438
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حماس و جهاد اسلامی: دولت آمریکا و بایدن مسوول جنایت در رفح هستند

تهران-ایرنا-جنبش مقاومت اسلامی حماس و جهاد اسلامی یکشنبه شب در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد، جنایت امشب صهیونیست ها در رفح، بی‌اعتنایی و اهانت آشکار به دستور اخیر دیوان بین المللی دادگستری است و دولت آمریکا و جوبایدن به طور ویژه مسؤول این جنایت هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، حماس تأکید کرد: ارتش جنایتکار رژیم صهیونیستی شامگاه امروز (یکشنبه) با بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی در غرب رفح که صدها هزار نفر در آنجا ساکن هستند، جنایت دیگری را مرتکب شد که طی آن ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند که بیشتر آنان زن و کودک هستند.

این جنبش تاکید کرد که ما دولت آمریکا و جو بایدن را به طور ویژه مسئول این جنایت می‌دانیم، چرا که اگر حمایت‌های این کشور و چراغ سبز آن برای حمله به رفح با وجود حضور گسترده آوارگان در آنجا نبود، دشمن صهیونیستی نمی‌توانست چنین جنایتی را مرتکب شود.

حماس خواستار اجرای فوری احکام و تصمیمات دیوان بین‌المللی دادگستری و فشار بر رژیم اشغالگر برای توقف جنایات و ریختن خون غیرنظامیان فلسطینی اعم از زنان، کودکان و افراد سالخورده شد.

این جنبش همچنین از همه طرف‌ها بویژه مصر خواست رژیم صهیونیستی را برای خروج نیروهای خود از گذرگاه رفح برای ازسرگیری فعالیت این گذرگاه و تسهیل خروج مجروحان و بیماران و ورود کمک‌های بشردوستانه تحت فشار قرار دهند.

حماس تاکید کرد که جامعه جهانی و سازمان ملل و همه طرف‌های ذی‌ربط باید برای توقف فوری نسل‌کشی علیه ملت فلسطین که بیش از ۷ ماه است ادامه دارد، دست به تحرکی فوری بزنند و از ملت فلسطین در برابر ماشین کشتار و تروریسم صهیونیست‌ها که به دنبال کوچاندن این ملت و نابودی آرمان ملی آن هستند، حمایت کنند.

از سوی دیگر، جنبش جهاد اسلامی نیز با صدور بیانیه‌ای تصریح کرد: این کشتار وحشتناک در رفح، جنایت جنگی جدیدی است که به سلسله جنایات نسل‌کشی دشمن علیه مردم فلسطین اضافه می‌شود.

این جنبش فلسطینی با بیان اینکه دشمن منطقه مورد هدف جنگنده‌ها را پیش از این منطقه امن برای آوارگان اعلام کرده بود، اعلام کرد: هدف گرفتن غیرنظامیان در اردوگاه‌های آوارگان در رفح بیانگر عمق شکست نظامی دشمن در میدان نبرد است. جهاد اسلامی تصریح کرد: این جنایات دشمن صهیونیستی در غزه در نتیجه حمایت امریکا و مواضع برخی کشورهای اروپایی و دولت‌های عربی صورت می‌گیرد.

ساعاتی پیش بود که مقامات بهداشتی غزه اعلام کردند در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به چادرهای آوارگان فلسطینی در شهر رفح، تاکنون حدود ۳۰ فلسطینی شهید و ده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند.

منابع رسمی می گویند پیش بینی می شود که شمار شهدا همچنان افزایش یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha