اسماعیلی: شهید رئیسی نشان داد نظام دینی قدرت اداره کامل جامعه را دارد

تهران - ایرنا - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رئیس جمهور شهید نشان داد که اسلام و نظام دینی قدرت اداره کامل جامعه، حل مسائل و پیشرفت، آبادانی، توسعه، عمران و رستگاری را با همه مزایای حرکت های معنوی دارد.

به گزارش ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی یکشنبه شب ششم خرداد 1403 در مراسم گرامیداشت یاد و خاطر «سیدالشهدای خدمت آیت الله رئیسی و همراهانشان» در مسجد امام خمینی (ره) شهرک اکباتان که با حضور اقشار مختلف مردم پس از نماز مغرب و عشا برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدا شهادت سید الشهدای خدمت حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، وزیر امور خارجه پر تلاش و انقلابی، امام جمعه بسیار بسیار موفق و معتبر حضرت آیت الله آل هاشم، دکتر رحمتی و سید مهدی موسوی که مسئول حفاظت آیت الله رئیسی بودند را تسلیت عرض می کنم.

وی ادامه داد: خلبان بالگرد رئیس جمهور یکی از بهترین خلبانان بودند که ایشان را هم در این ضایعه از دست دادیم و دو نفر دیگر از عوامل پرواز که انشاالله همگی آنها سر سفره آل الله به شایستگی مورد تجلیل قرار گیرند را هم از دست دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: یاد و خاطره آرمان علی وردی را گرامی می دارم که از افتخارات ما شدند؛ جوانان بیست ساله چنان درخشیدند که موجبات حسرت و غبطه ما را فراهم آوردند و انشاالله خداوند متعال همه شهدای امینت را میهمان حضرت اباعبدالله (ع) کند.

وزیر فرهنگ با اشاره به برخی ویژگی های اخلاقی شهید رئیسی گفت: ایشان مودت عجیبی به خاندان آل الله داشتند. شب پیش از مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری در ۱۴۰۰ بنده و ایشان دو نفری مباحث فردا را مرور می کردیم، روز جمعه بود نزدیک غروب که شد گفتند زیارت عاشورا بخوانیم و من گفتم صدای خوبی ندارم ولی ایشان گفتند تو بخوان من گریه کنم، تا گفتم السلام علیک یا اباعبدالله با همه وجود عرض ادب کردند.

وی افزود: سیدالشهدای خدمت اول ماه قمری روضه ثابت داشتند. ایام شهادت اهل بیت (ع) مجلس عزاداری داشتند، دعای توسل سه شنبه شب هایشان در میان همه کارها ترک نمی‌شد و تهجد ایشان یک ساعت و نیم قبل از اذان صبح در حرم امام رضا (ع) بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: بارها در هواپیما در سفرهای خارجی در داخل هواپیما نماز شبشان را اقامه می کردند، مردم گوهر بزرگی را از دست دادند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه فرمایش رهبری در مورد آیت الله رئیسی از واژه جامع الاطراف استفاده کردند که تعبیر بسیار بلندی است، گفت: سیدالشهدای خدمت بسیار با کفایت بودند، وقتی دولت را تحویل گرفتیم بیش از هفتصد نفر به دلیل کرونا از بین رفتند؛ واکسن محل تحقیر شده بود و می گفتند توانایی واردات واکسن ندارید و کشور تقریبا در حالت تعطیل و نیمه تعطیل بود، کار که شروع شد ظرف چند ماه تقریبا همه مردم سه دوز واکسن کرونا زده بودند. این در حالی بود که تعداد زیادی از کشورهای پیشرفته همچنان کشته های سه رقمی ناشی از کرونا داشتند.

وی افزود: با مصداق می گویم با کفایت بودند در سال ۱۴۰۰، تهران یکی از سالهای پر خاموشی بود ولی در این سه سال اوضاع عوض شد، توسعه صادرات و نگاه به همسایگان از دیگر دستاوردهای آیت الله رئیسی بود.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه نگاه صرفا به غرب موجب شده بود رابطه ما با کشورهای همسایه بهم بخورد، گفت: یکی از همسایگان در دادگاهی بین المللی در مورد قرارداد اقتصادی از ما شکایت کرده بود وقتی به آن کشور رفتم مطرح کردند ما را به تهران راه نمی دادند تا مشکل را حل کنیم و مجبور شدیم حل مسأله را در نهادی بین‌المللی پی‌گیری کنیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آقای رییسی رئیس جمهوری شجاع بود، به مذاکرات کشورهای سران اکو رفته بودیم؛ رئیس جمهور یک کشور ویژه در مذاکرات دو جانبه با تبختر متنی را از روی نوشته می خواند سپس آیت الله رئیسی در مورد غزه سخن گفتند، آنچنان با حرارت و صراحت بدون لکنت این فرد را در گوشه رینگ برد که هنوز حسرت می خورم چرا از این سخنان و عکس العمل این فرد فیلم تهیه نکردم در حالی که می گفتند اینها زبان بین المللی بلد نیستند.

وزیر فرهنگ با بیان اینکه در هر محفلی به موضوع غزه و فلسطین با حرارت می پرداختند، گفت: در سفر به پاکستان که با ایشان همراه بودم به آقای رییس جمهور گفتم در فلان جلسه چرا در مورد فلسطین این میزان صحبت می کنید و دقایقی که به مسأله فلسطین اختصاص می دهید را کوتاه تر کنید ولی گفتند اینها این صحبت ها را نمی شنوند الان پخش مستقیم رسانه ای سخنانم وجود دارد و باید این حرف ها را بگویم تا یکبار بشنوند.

اسماعیلی ادامه داد: در همه بخش ها شاهد چنین رویکردی بودیم ایشان نشان دادند که اسلام و نظام دینی قدرت اداره کامل جامعه، حل مسائل و پیشرفت، آبادانی، توسعه، عمران و رستگاری را با همه مزایای حرکت های معنوی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha