۷ خرداد ۱۴۰۳، ۰:۰۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85490430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر کشور عراق از ایجاد گذرگاه مرزی آبی برای استقبال زائران اربعین خبر داد

تهران-ایرنا- عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق روز یکشنبه گفت: نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح با افزودن یک گذرگاه مرزی دریایی جدید از بندر ابو فلوس در بصره تا خرمشهر برای زائران اربعین حسینی ( ع ) موافقت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «شفق نیوز»، الشمری این سخنان را در نشست کمیته عالی امنیتی تامین امنیت مراسم اربعین بیان کرده که با حضور شماری از فرماندهان و اعضای کمیته خدماتی و امنیتی این کشور برگزار و آمادگی برای تامین امنیت مراسم اربعین امام حسین (ع) بررسی شد.

وزیر کشور عراق گفت: شمار زائران خارجی وارد شده به کشور در سال گذشته به حدود پنج میلیون نفر رسید و امسال پیش‌بینی می‌شود این رقم افزایش یابد که این مسأله نیازمند آمادگی بیشتر از هم اکنون برای موفقیت در برگزاری این مناسبت جاودانه و تلاش برای تامین همه الزامات امنیتی، خدماتی و گذرگاه‌های زمینی است.

وی تاکید کرد ، اربعین یکی از مهم‌ترین مراسم عبادی در جهان است که جهانیان به آن توجه ویژه دارند.

الشمری گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در جریان این مراسم رخ می‌دهد، سوانح رانندگی است که باید طرحی حساب شده برای آن وضع شود.

وزیر کشور عراق به مدیرکل راهنمایی و رانندگی عراق تدابیر ویژه در خصوص کاهش سوانح رانندگی . امنیت راه‌های منتهی به شهر کربلا و سایر شهرهای مقدس اتخاذ کند.

وزیر کشور عراق در ادامه بر اهمیت تشدید تلاش‌ها و ارائه بهترین خدمات به همه زائران به گونه‌ای که زیبنده آن‌ها باشد، تاکید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha