اکثر ساکنان سرزمین های اشغالی معتقدند که نتانیاهو برای آزادی اسرای اسرائیلی کاری نمی‌کند

تهران-ایرنا- نتایج یک نظرسنجی در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که اکثر ساکنان سرزمین های اشغالی فلسطین بر این باروند که اقدامات بنیامین نتانیاهو برای آزادی گروگان‌ها کافی نیست.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» فلسطین، بر اساس این نظرسنجی که شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی انجام داده است، ۶۴ درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باروند که مهم‌ترین هدف اسرائیل در این مرحله از جنگ باید بازگشت اسیران باشد.

براساس این نظرسنجی، ۴۴ درصد از شرکت کنندگان مدعی شدند که حماس عامل عدم امضای قرارداد تبادل اسیر است، درحالی که ۲۲ درصد از این شرکت کنندگان، اسرائیل و ۲۹ درصد دیگر نیز هر دو طرف را عامل عدم اجرای این توافق می‌دانند.

۴۸ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز بر این باورند که بنی گانتس وزیر جنگ اسبق، عضو کنونی شورای جنگ و از سران اپوزیسیون باید این کابینه را ترک کند.

بر اساس نظرسنجی دیگری که امروز روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارنوت به همراه دانشگاه رایخمن آن را انجام داده‌اند، اکثریت صهیونیست‌ها معتقد هستند که تا این لحظه جنبش حماس پیروز جنگ بوده است.

۳۷ درصد از صهیونیست های راست‌گرای شرکت کننده در این نظرسنجی گفتند که جنبش حماس در جنگ پیروز شده و در مقابل ۱۶ درصد گفتند که رژیم صهیونیستی پیروز جنگ بوده است.

همچنین ۴۰ درصد از طرفداران احزاب‌ چپ گرا و میانه در سرزمین های اشغالی گفتند که جنبش حماس در جنگ پیروز شده است و ۴درصد نیز رژیم صهیونیستی را پیروز جنگ دانستند. پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است. این رژیم حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را نیز به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha