۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۲:۴۳
کد خبر: 85490397
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

قهرمانی پورتو در جام حذفی با گلزنی طارمی؛ خداحافظی دراماتیک شماره ۹ با آبی‌ها

تهران- ایرنا- تیم فوتبال پورتو با گلزنی مهاجم ملی‌پوش ایران، اسپورتینگ را شکست داد و قهرمان جام حذفی پرتغال شد.

به گزارش ایرنا، تیم‌های پورتو و اسپورتنیگ از ساعت ۱۹:۴۵ امشب در دیدار فینال جام حذفی پرتغال به مصاف هم رفتند.

اسپورتینگ پس از قهرمانی در لیگ پرتغال در این دیدار به دنبال دومین جام بود و در سوی دیگر پورتو که فصل جاری لیگ را با قرار گرفتن در رده سوم به پایان برده بود، به دنبال این بود که با قهرمانی در جام حذفی، فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ را بدون جام به پایان نرساند.

پورتو در حالی برابر اسپورتنیگ به میدان رفت که این مسابقه آخرین دیدار مهدی طارمی با پیراهن پورتو بود و او پس از این مسابقه برای امضای رسمی قراردادش با اینتر راهی میلان خواهد شد. با این حال سرجیو کنسیسائو با وجود درخشش مهاجم ایرانی‌اش در بازی‌های پایانی لیگ، ترجیح داد او را از ابتدا به میدان نفرستد.

قهرمانی پورتو در جام حذفی با گلزنی طارمی؛ خداحافظی دراماتیک شماره ۹ با آبی‌ها

اسپورتینگ با گل جوسته در دقیقه ۲۰ از پورتو پیش افتاد اما اوانیلسون در دقیقه ۲۵ گل مساوی پورتو را به ثمر رساند. در ادامه جوسته، زننده گل اسپورتینگ در دقیقه ۲۹ از زمین مسابقه اخراج شد تا کار قهرمان لیگ پرتغال سخت شود. نیمه اول با تساوی یک - یک دو تیم به پایان رسید.

در شروع نیمه دوم با توجه به ۱۰ نفره شدن اسپورتینگ، کنسیسائو از ابتدای این نیمه طارمی را به جای ژوآئو ماریو به میدان فرستاد تا مهاجم ملی‌پوش کشورمان در آخرین دیدارش برای پورتو فرصت بازی پیدا کند.

در نیمه دوم با وجود تلاش دو تیم، توپی از خط دروازه‌ها عبور نکرد و دو تیم با تساوی یک - یک به کارشان پایان دادند تا تعیین تکلیف قهرمان جام حذفی پرتغال به ۲ وقت اضافه ۱۵ دقیقه‌ای کشیده شود.

در وقت اضافه اول پورتو و در دقیقه ۹۷ صاحب یک ضربه پنالتی شد که طارمی پشت توپ قرار گرفت و گل دوم پورتو را وارد دروازه اسپورتینگ کرد.

در ادامه تلاش اسپورتینگ برای جبران گل خورده ثمری نداشت تا در نهایت پورتو با نتیجه ۲ بر یک اسپورتینگ را شکست دهد و قهرمان جام حذفی پرتغال شود.

این بازی آخرین حضور طارمی در ترکیب پورتو بود و او به ایتالیا خواهد رفت تا قرارداد خود را با اینترمیلان قطعی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha