۶ خرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85490394
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سناتور دموکرات: بایدن توانایی محدودی برای افزایش امنیت مرزهای آمریکا دارد

تهران- ایرنا- کریس مورفی سناتور دموکرات گفت که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا «توانایی محدودی» برای افزایش امنیت در مرز مکزیک از طریق فرمان اجرایی دارد.

به گزارش ایرنا، مورفی یکشنبه در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس اظهار کرد: رئیس جمهوری توانایی محدودی برای صدور فرمان اجرایی در مورد مرزها دارد. او اگر بخواهد بخش‌هایی از مرز را تعطیل کند به نظرم دادگاه‌ها در مدت یک هفته دستور وی را لغو خواهند کرد.

مورفی از چهره‌های شاخص حزب دموکرات است که در سال جاری مذاکراتی را برای تدوین لایحه‌ای دوحزبی درباره مرزها انجام داده است.

بایدن که بار دیگر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شده است، گفته که قصد دارد با صدور فرمان‌های اجرایی ورود مهاجران به این کشور را متوقف کند.

جمهوریخواهان سنا پیشنهادهای دموکرات‌ها و دولت بایدن در مورد مرزها را رد کرده و گفته‌اند که این پیشنهادها امنیت مرزها را تامین نمی‌کند و باعث افزایش ورود مهاجران غیرقانونی می‌شود.

البته ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا در ماه‌های اخیر کاهش یافته است. مقام‌های آمریکایی می‌گویند که سختگیری‌های مکزیک باعث کاهش ورود این مهاجران شده است.

مورفی در این باره گفت: کاهش این آمار ناشی از دیپلماسی هوشمند و موثر میان آمریکا و مکزیک است.

با این حال وی هشدار داد که کاهش این آمار ممکن است که موقتی باشد و عبور غیرقانونی مهاجران از مرزها امکان دارد که دوباره افزایش پیدا کند. این سناتور دموکرات تصریح کرد، شمار مهاجران غیرقانونی که از مرزها عبور می‌کنند، در مقایسه با یک دهه گذشته همچنان بالاست.

سازمان ملل اعلام کرده است، مهاجران و پناهجویان برای فرار از فشارهای اقتصادی، خشونت و تاثیرات مخرب تغییرات جوی از کشورهای آمریکای لاتین فرار کرده و از طریق مکزیک وارد آمریکا می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha