سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وهشتم؛ «بله» پرسپولس به «بفرمای» استقلال!

تهران- ایرنا- هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر فوتبال با توجه به برد پرسپولیس و تساوی استقلال، با کوچ قرمزها به صدر و سقوط آبی‌ها به رده دوم همراه بود.

به گزارش یکشنبه‌شب ایرنا، لیگ برتر فوتبال در هفته‌های پایانی به حساس‎‌ترین روزهایش رسیده است؛ هفته‌هایی که کوچکترین لغزشی می‌تواند یک تیم را از قهرمانی یا به سقوط دور و نزدیک کند. هفته بیست‌وهشتم لیگ برتر هم شنبه‌شب در چنین شرایطی برگزار شد. هفته‌ای که صدرنشین تغییر کرد و در ته جدول هم چهره ۲ تیمی که بیشترین احتمال را برای سقوط و رفتن به دسته اول دارند، مشخص شد. در گزارشی فراز و فرودهای هفته بیست‌وهشتم را بررسی کرده‌ایم.

بفرمای استقلال را پرسپولیس رد نکرد

هفته بیست‌وهشتم به کام پرسپولیسی‌ها بود. هفته‌ای که سرانجام پای استقلالی‌ها در حساس‌ترین جای ممکن لغزید تا قرمزها نهایت استفاده را ببرند و به صدر جدول بچسبند، آن هم در مسابقه‌ای که به شکل کاملا دراماتیک و به‌یادماندنی برای آنها پیش رفت. پرسپولیس این هفته در حالی که از استقلال خوزستان ۳ بر صفر عقب افتاده بود با یک کامبک شگفت‌انگیز توانست ۴ بر ۳، شگفتی شاگردان سیروس پورموسوی را پاسخ بدهد و با توجه به تساوی استقلال در قائمشهر، صدرنشین جدید لیگ برتر لقب بگیرد.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وهشتم؛ «بله» پرسپولس به «بفرمای» استقلال!

پس از پایان هفته بیست‌وهشتم، حالا این پرسپولیس است که یک امتیاز از استقلال پیش است و سرنوشت قهرمانی در دست اوسمار ویرا و شاگردانش قرار دارد. آنها می‌توانند بدون توجه به نتیجه‌ای که در بازی‌های استقلال ثبت می‌شود، با برد شمس‌آذر و مس رفسنجان، شنبه‌شب هفته آینده جشن قهرمانی بگیرند. پس از تساوی برابر سپاهان در هفته بیست‌وپنجم، این سومین برد متوالی پرسپولیس بود که با لغزش استقلال همراه شد تا آنها جایشان را با آبی‌ها عوض کنند.

گرچه پرسپولیسی‌ها پس از یک سال و ۴ هفته دوباره به صدر لیگ بازگشته‌اند اما نمایش نیمه اول این تیم برابر استقلال خوزستان که سبب شد سه گل دریافت کنند، هواداران این تیم را نگران تکرار چنین نمایشی در ۲مسابقه پایانی کرده است. به خصوص که شمس‌آذر و مس رفسنجان، با تیم ته جدولی استقلال خوزستان قابل مقایسه نیستند.

لغزشی شاید به قیمت از دست رفتن جام

سرانجام پای استقلال لغزید و آن بلایی که هوادارانش نگران آن بودند، در هفته بیست‌وهشتم سرشان آمد. استقلال پس از سه برد متوالی و در فاصله تنها سه بازی تا آخر لیگ، این هفته مقابل نساجی متوقف شد تا رویای قهرمانی‎‌شان با از دست دادن صدرنشینی، فعلا تبدیل به یک کابوس شود.

تساوی استقلال با برد پرسپولیس همراه شد تا جای آبی‌ها و قرمزها در جدول عوض شود، حالا آنها هستند که یک امتیاز کمتر از پرسپولیس دارند و باید منتظر لغزش قرمزها در ۲ بازی آخر بمانند. استقلالی‌ها در شرایطی در ۲ هفته آخر باید به ترتیب با گل‌گهر و پیکان مسابقه بدهند که دیگر اختیار قهرمانی در دست‌شان نیست.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وهشتم؛ «بله» پرسپولس به «بفرمای» استقلال!

استقلال در حالی این هفته متوقف شد و با تساوی و کسب تنها یک امتیاز از قائمشهر به تهران بازگشت که سبک بازی این تیم انتقادهای زیادی را متوجه جواد نکونام کرده است. تاکتیک دفاعی و بسته تیمی که مقابل نساجی که به گل احتیاج داشت، به کارش نیامد تا در روزی که دروازه‌بان نساجی یک روز آرام و بی‌دردسر را پشت سرگذاشت، استقلال با از دست دادن ۲ امتیاز در حساس‌ترین موقعیت ممکن، صدر جدول را هم از دست بدهد.

گل‌گهری که نان نیم‌فصل را می‌خورد!

۱۴۰۳ به کام گل‌گهری‌ها نبوده است و آنها در نزدیک به ۷۰ روزی که از سال جدید می‌گذرد، هنوز رنگ برد را ندیده‌اند. آخرین پیروزی‌شان به ۲۳ اسفند پارسال مقابل صنعت نفت در هفته بیستم بر می‌گردد. آنها در حالی این هفته در یک بازی خانگی مقابل آلومنییوم بازنده شدند که در ۸ بازی اخیرشان، پیروزی نداشته‌اند.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وهشتم؛ «بله» پرسپولس به «بفرمای» استقلال!

۵ باخت و ۳ تساوی حاصل کار شاگردان مارینوس اوزونیدیس یونانی در یک سوم پایانی لیگ است. روندی که اگر از ابتدای فصل طی می‌شد، الان سقوط گل‎‌گهر به لیگ دسته اول قطعی شده بود. آنها درحالی در ۸ بازی گذشته تنها ۳ امتیاز کسب کرده‌اند که با توجه به نتایج خوبشان در نیم فصل اول که آنها را در ردیف مدعیان قرار داده بود، هم‌اکنون در رده هشتم قرار دارند. تعداد باخت‌های گل‌ گهر در یک سوم پایانی لیگ برتر، به خوبی گویای عملکرد فاجعه بار این تیم سیرجانی است. آنها در شرایطی در ۲۰ بازی تنها ۴ باخت ثبت کرده‌ بودند که در ۸ بازی اخیرشان ۵ شکست داشته‌اند.

فولاد در مسیر ممکن‌کردن ماموریت غیرممکن

هفته بیست‌وهشتم با زنده شدن امیدهای فولاد برای ماندن در لیگ برتر همراه بود. آنها این هفته توانستند پس از ۱۰ هفته رنگ برد را ببینند و با توجه به تساوی صنعت نفت و شکست استقلال خوزستان، شانس ماندنشان در لیگ برتر بالاتر رفت.

فولاد که آخرین بردش به هفته هفدهم مقابل صنعت نفت در روز سوم اسفند بر می‌گشت، این هفته ذوب‌آهن را شکست داد تا پس از سه ماه و کسب ۶ باخت و ۴ تساوی دوباره به مسیر برد برگردد.

سایه‌روشن‌های هفته بیست‌وهشتم؛ «بله» پرسپولس به «بفرمای» استقلال!

فولاد با این برد مهم ۲۵ امتیازی شد و در رده سیزدهم قرار گرفت و فاصله امتیازی‌اش را با منطقه سقوط به ۳ امتیاز رساند. فولاد در ۲ بازی باقیمانده باید با پیکان و نساجی بازی کند. ۲ مسابقه‌ای که کسب امتیاز کامل آن می‌تواند قرمزپوشان اهوازی را در در دقیقه ۹۰ در لیگ برتر ماندنی کند. باید دید آیا عبدالله ویسی مانند سال گذشته که صنعت نفت را در دقیقه ۹۰ در لیگ برتر نگه داشت، می‌تواند این ماموریت را این بار در فولاد تکرار کند یا نه.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha