هشدار مصر درباره تأثیر حمله رژیم صهیونیستی به «رفح» بر ثبات منطقه

تهران - ایرنا - وزیر امور خارجه مصر امروز (یکشنبه) درباره تأثیر حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب نوار غزه بر ثبات منطقه هشدار داد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های مصری، «سامح شکری» در آغاز سفر به بروکسل با هدف دیدار با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: ما با هر گونه بهره برداری اسرائیل از کنترل بر گذرگاه های نوار غزه به عنوان ابزاری برای محاصره این منطقه و گرسنه نگه داشتن اهالی نوار غزه مخالف هستیم و آن را مردود می دانیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر با انتشار بیانیه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک، اعلام کرد که شکری در بروکسل با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دیدار کرد.

براساس این بیانیه، طرفین در این دیدار درباره مسائل مختلف سیاسی، امنیتی و بشردوستانه در نوار غزه، راه های کنترل پیامدهای ناگوار وضعیت کنونی آن و همچنین راه های حمایت از روند سیاسی برای تحقق تشکیل کشور مستقل فلسطین و پایان یافتن ریشه ای بحران کنونی، گفت وگو و تبادل نظر کردند.

شکری و بورل در این دیدار بر ضرورت دستیابی به آتش بس در نوار غزه، توقف عملیات نظامی رژیم اسرائیل در شهر رفح، دستیابی به تضمین هایی برای توزیع کامل و امن کمک های بشردوستانه در سراسر نوار غزه با هدف تأمین نیازهای فوری اهالی این بخش از خاک فلسطین تأکید کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه مصر تأکید کرد: سامح شکری در این دیدار بار دیگر درباره خطرات تجاوز رژیم صهیونیستی به شهر رفح و پیامدهای فاجعه بار بشری آن بر زندگی بیش از ۱.۴ میلیون فلسطینی، تأثیرات امنیتی آن بر رژیم صهیونیستی، ضرورت رفع کلیه موانع در زمینه ورود کمک های بشر دوستانه به نوار غزه، بازگشایی کلیه گذرگاه های زمینی غزه، تأمین شرایط ایمن برای فعالیت گروه های امدادرسان بین المللی و توزیع کمک ها در سراسر نوار غزه تأکید کرد.

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه مصر، شکری همچنین بار دیگر بر مخالفت این کشور با بهره برداری رژیم صهیونیستی از کنترل بر کلیه گذرگاه های نوار غزه به عنوان ابزاری برای گرسنه نگه داشتن، تشدید محاصره ملت فلسطین در نوار غزه و غیر قابل سکونت کردن این منطقه تأکید و اعلام کرد: مصر قاطعانه با هر گونه تلاشی برای وادار کردن فلسطینی ها به ترک سرزمینشان یا نابودی مساله فلسطین مخالف است.

به گزارش ایرنا، دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رأی موافق و ۲ رأی مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

کشورها و سازمان‌های مختلف بین‌المللی و منطقه‌ای از حکم دیوان بین المللی دادگستری برای توقف حملات رژیم اسرائیل به رفح، بازگشایی این گذرگاه برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه، تضمین ورود کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی حقایق مربوط به نسل کشی در غزه و تقدیم گزارش مربوطه ظرف یک ماه استقبال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha