۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 5593
کد خبر: 85490209
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دولت نجات ملی یمن ۱۱۲ اسیر را آزاد کرد

تهران - ایرنا - دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله همزمان با بزرگداشت سی و چهارمین روز ملی وحدت یمن بیش از یکصد اسیر وابسته به دولت مستعفی و فراری این کشور را در اقدامی یکجانبه آزاد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سبأ، کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن از اجرای طرح یکجانبه بشردوستانه برای آزادی ۱۱۲ اسیر طرف مقابل ( دولت مستعفی و فراری یمن ) بنا به دستور «سید عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصار الله خبر داد.

«عبدالقادر المرتضی» رئیس کمیته امور اسیران دولت نجات ملی یمن در کنفرانس خبری که امروز در صنعا برگزار شد، گفت که اسیران آزاد شده طرف مقابل، کسانی هستند که در جبهه های جنگ اسیر شده اند و از جمله اسیران بیمار، مجروح و سالمند هستند.

وی اشاره کرد که ابتکار رهبر انصارالله یمن برای آزادی این اسیران با انگیزه های بشردوستانه انجام می گیرد و نشأت گرفته از برخورد انسانی با پرونده اسیران است، به ویژه اینکه این اولین ابتکار نیست و در دوره های گذشته ده ها ابتکار انجام و در جریان آن ۹۲۰ زندانی به طور یکجانبه مورد عفو و آزادی قرار گرفته‌اند.

المرتضی همچنین گفت که این اقدام تأکیدی بر جدیت صنعا برای تعامل مثبت با هر گونه تلاش سازمان ملل در جهت حل وفصل پرونده انسانی اسرا و پایان دادن به درد و رنج آن‌ها و خانواه‌هایشان است.

وی ابراز امیدواری کرد که این اقدام به تقویت اعتماد، رفع اختلافات و آماده‌سازی زمینه ورود به مذاکرات جدی، صادقانه و شفاف جهت اجرای تمامی توافقات‌ قبلی منجر شود.

به گزارش ایرنا، در آوریل سال ۲۰۲۳ نیز ۹۰۰ اسیر پس از مذاکرات دو طرف یمنی تحت میانجی‌گری سازمان ملل متحد و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در سوئیس، آزاد شدند.

در همین ارتباط «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن هفته گذشته گفت: از ائتلاف (عربی) می‌خواهم مسیری را که با هم آغاز کردیم برای دستیابی به یک نقشه راه و اجرای آن تکمیل کند و در مسیر صلح و حل‌وفصل بحران‌ها و پایان دادن به درگیری‌ها به منظور دستیابی به یک منطقه امن، باثبات و شکوفا قدم بردارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha