۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85490047
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقام افغان: حسن همجواری با همسایگان، اصول سیاست خارجی حکومت سرپرست است

کابل- ایرنا- معاون وزارت اقتصاد حکومت سرپرست افغانستان گفت: حسن همجواری با همسایگان و تنش زدایی و اعتمادسازی با جهان، اصول سیاست خارجی حکومت سرپرست بوده و پاسداری و دفاع از تمامیت ارضی کشور، خط قرمز حکومت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا در کابل؛ عبداللطیف نظری معاون وزارت اقتصاد دولت سرپرست افغانستان با نشر ویدئویی در صفحه توئیتر خود، گفت: بعد از استقرار حکومت سرپرست در افغانستان، ما شاهد هستیم که مجاهدین ما با عزت و با غرور از تمامیت ارضی کشور دفاع می‌کنند.

به گفته نظری، ممکن است افغانستان امکانات گسترده نداشته باشد، اما غرور، عزت و حس وطن‌دوستی دارد و ما نمی‌خواهیم هیچ قدرتی به تمامیت ارضی ما چشم‌داشت داشته باشد، همانگونه که ما به تمامیت ارضی هیچ کشوری همسایه‌ی خود چشم‌داشت نداریم.

نظری همچنین بیان داشت: ما می‌خواهیم با حسن همجواری در این منطقه و جغرافیا زندگی کنیم و تحولات ژوپولوتیک منطقه را به صورت مسالمت آمیز و با فرایندهای منطقی و عقلانی مورد توجه قرار بدهیم.

وی افزود: همه شاهد هستند که سیاست خارجی حکومت افغانستان بر حسن همجواری با همسایگان، تنش‌زدایی و اعتمادسازی با جهان استوار است، اما اینکه جهان به صورت غیرعادلانه و غیر منصفانه با ما برخورد می‌کند بحث جدا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha