۷ هزار مدرسه در دوره رئیس جمهور شهید ساخته شد

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش گفت: رئیس جمهور شهید توجه ویژه ای به حوزه آموزش و پرورش داشت و هفت هزار مدرسه در دوره ریاست جمهوری ایشان ساخته شد.

به گزارش ایرنا از وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در آیین گرامیداشت شهدای خدمت در مسجد اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار داشت: شخص رئیس جمهور کمک ویژه‌ای به تربیت معلم و بویژه رفع کمبود فضای آموزشی دانشگاه فرهنگیان داشت.

وی افزود: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در دوره آیت الله رئیسی ارتقاء پیدا کرد و هیات جذب مرکزی برای دانشگاه فرهنگیان تشکیل شد و آیین نامه جذب نخبگان بدون کنکور در دانشگاه فرهنگیان مصوب شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شهید جمهور حضور ویژه ای در بین دانش آموزان و معلمان داشت، گفت: مسأله جذب معلم و تقویت معاونت پرورشی از دغدغه ای اصلی رئیس جمهور بود و با پیگیری وی طرح تحول معاونت پرورشی و فرهنگی به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت.

صحرایی عنوان کرد: نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با پیگیری آیت الله رئیسی در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد و عدالت آموزشی و ارتقاء کیفیت آموزش روی میز رئیس جمهور شهید بود.

وی یادآور شد: آیت الله رئیسی رئیس جمهوری بود که از ستاد تا کف مدرسه برای پیگیری امور نظام تعلیم و تربیت حضور پیدا کرد و در ۳۳ ماه حضور وی این وزارتخانه 200 هزار ردیف استخدامی برای رفع کمبود معلم در مدارس گرفت.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا(ع) به مقام رفیع شهادت نائل آمد؛ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به حرکت و قیام مردم در تشییع این شهدا در تبریز، قم، تهران، شهرری، بیرجند، مشهد، مراغه، زنجان و نجف‌آباد گفتند: این تشییع باشکوه نشان داد که ملت ایران زنده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha