۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱
کد خبر: 85490011
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ کیلومتر آتش بُر در مناطق جنگلی گچساران ایجاد شد

گچساران- ایرنا- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: به منظور جلوگیری از گسترش آتش به جنگل ها و مراتع این شهرستان امسال ۱۰۰ کیلومتر آتش‌بُر در این مناطق ایجاد شده است.

سید قدرت الله علی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان آتش بُر در بیش از ۹۵ درصد مناطق حادثه خیز این شهرستان ایجاد شده است.

وی بیان کرد: این میزان آتش بُر در ضلع شمالی شهر دوگنبدان، اطراف جنگل های دست کاشت گچساران، کمربندی، کنار جاده های اصلی و فرعی و مناطق جنگلی گچساران که استعداد آتش سوزی را دارد ایجاد شده است.

علی پور تصریح کرد: در این طرح شیارهایی به عرض ۴ تا ۶ متر با استفاده از ماشین آلات سنگین که برای اطفای حریق انجام شد.

وی ابراز کرد: با شروع فصل گرما احتمال آتش سوزی های عمدی و سهوی در جنگل و مراتع افزایش می یابد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: این میزان آتش بُر به منظور پیشگیری و کاهش میزان خسارت ناشی از آتش سوزی های احتمالی در فصل خشک با توجه افزایش سطح علوفه در مراتع شهرستان ایجاد شده است.

علی پور افزود: ۱۰۰ کیلومتر آتش بُر در سال گذشته در مناطق مختلف شهرستان اجرا شد.

۴۰ هکتار از مراتع گچساران در آتش سوخت

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گچساران گفت: امسال ۴۰ هکتار از سطح مراتع،مزارع و باغ های این شهرستان دچار آتش سوزی شده است.

وی ادامه داد: این میزان مراتع،مزارع و باغ های در ۱۹ فقره آتش سوزی طعمه حریق شد و آتش سوزی های امسال در مناطق سراب ننیز، دیل، مارین، باغ فردوس، امامزاده جعفر اطراف شهر دوگنبدان رخ داد.

علی پور با بیان اینکه از این تعداد آتش سوزی ۱۲ فقره در مزارع و باغ ها این شهرستان رخ داد، افزود: سه فقره از این آتش سوزی ها در مناطق ملی جاده دیل به مارین رخ داد .

۹۰ درصد از اراضی شهرستان گچساران را عرصه‌های ملی تشکیل می‌دهد که از این میزان ۷۰ درصد مرتع و جنگل است و ۳۲۰ هزار مرتع و ۱۱۵ هزار هکتار جنگل در گچساران وجود دارد.

گونه‌های جنگلی بادام، بلوط و بنه بیشترین وسعت جنگل‌های این شهرستان را به خود اختصاص داده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha