حمله اسموتریچ به اعضای شورای جنگ برای حمایت از نتانیاهو

تهران- ایرنا- «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی رژیم صهیونیستی به اعضای شورای جنگ این رژیم به خاطر فشار بر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر جهت تسلیم‌شدن در مقابل مقاومت فلسطین حمله کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شبکه الجزیره، در شرایطی که گزارش ها حاکی از شروع مجدد مذاکرات رژیم اشغالگر با مقاومت فلسطین برای آتش بس و تبادل اسر است، بزالل اسموتریچ وزیر دارایی این رژیم گفت: اعزام دوباره هیات از سوی اسرائیل (به کشورهای میانجی) برای مذاکره اشتباه است.

وی با اشاره به فشار «یوآو گالانت» وزیر جنگ و «بنی گانتس» و «گادی آیزنکوت» از اعضای شورای جنگ رژیم صهیونیستی به نتانیاهو گفت: من فشار گانتس، آیزنکوت و گالانت به نخست وزیر، برای مذاکره درباره تبادل اسرا را درک نمی کنم.

این مقام صهیونیست خطاب به مخالفان کابینه حاکم و به ویژه خانواده های اسرای صهیونیست گفت: طوری با ما رفتار می شود که انگار ما مقصر آزاد نشدن اسرای اسرائیلی هستیم.

به گزارش ایرنا، اسموتریچ در حالی خود و دیگر اعضای افراطی کابینه حاکم را تبرئه می کند که این گروه از صهیونیست های ارتدوکس از عوامل اصلی زیاده خواهی رژیم اشغالگر و به شکست کشاندن مذاکرات آتش بس در نوار غزه هستند.

گذشت زمان، رژیم اشغالگر را با واقعیت های جدیدی روبه رو می کند به طوری که یکی از سخنرانان تظاهرات شب گذشته خانواده های اسیران صهیونیست در تل‌آویو اعلام کرد که این رژیم ممکن است حتی بدون هیچ دستاوردی در زمینه آزادی اسرا، مجبور به پذیرش آتش بس شود.

مقاومت قهرنامانه مردم غزه در طول بیش از هفت ماه گذشته، رژیم اشغالگر را در همه حوزه ها دچار فرسایش کرده و این رژیم تاب‌آوری خود را از دست داده است.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی دیروز شنبه از دیدار روسای سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی موسوم به "موساد" و سازمان جاسوسی آمریکا موسوم به "سیا" با نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در پاریس و توافق برای ازسرگیری مذاکرات تبادل اسرا در روزهای آینده خبر دادند.

در مقابل، اسامه حمدان از رهبران حماس شنبه شب در سخنانی تاکید کرد که حرف و حدیث‌ها در مورد مذاکرات جدید، جدی نیست.

وی افزود: پیش تر پیشنهادی ارائه شده بود و ما آن را پذیرفتیم اما رژیم اسرائیل با آن مخالفت کرد و هیچ تضمینی نیست که این رژیم پیشنهادهای جدید برای ورود به مذاکرات را بپذیرد.

حمدان تصریح کرد: سران رژیم اسرائیل به ویژه بنیامین نتانیاهو بارها مانع از دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا شدند؛ زیرا بر این باور بودند که با جنگ زمینی خواهند توانست اسرای صهیونیست را آزاد کنند و به حضور مقاومت فلسطین پایان دهند.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر نیازی به مذاکره جدید نیست و بحث اصلاح پیشنهاد میانجی‌ها در راستای کمک به رژیم صهیونیستی است، گفت: به هیچ پیشنهاد و طرحی از سوی دشمن صهیونیستی نمی‌توان اعتماد کرد و ما چرا باید بعد از طرح پیشنهادی اخیر واسطه‌ها که آن را پذیرفتیم با طرحی دیگر موافقت کنیم؟

حمدان در ادامه با اشاره به اینکه هم اکنون پرسش این است که چه تضمینی می‌توان در رابطه با موافقت رژیم صهیونیستی با افکار و ایده‌های جدید داد، افزود: اگر تضمین جدی وجود نداشته باشد، این به معنای دادن زمان بیشتر به رژیم اشغالگر برای ادامه جنگ است.
وی همچنین با بیان اینکه هم اکنون تنها سخن گفتن از آمادگی رژیم صهیونیستی برای آتش‌بس مستمر کفایت نمی‌کند، گفت: در حال حاضر لازم است که این رژیم فورا از نوار غزه عقب‌نشینی کرده و با توقف حملاتش، جنگ متوقف شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha