۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85489944
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مقام سابق رژیم صهیونیستی: کابینه نتانیاهو تهدید داخلی برای اسرائیل است

تهران - ایرنا - وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی وجود کابینه بنیامین نتانیاهو را یک تهدید داخلی و بزرگتر از تهدید خارجی برای این رژیم دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، «موشه یعلون» وزیر سابق جنگ رژیم صهیونیستی اظهار داشت:‌ کابینه بنتانیاهو، اسرائیل را ویران خواهد کرد و ما با یک تهدید وجودی داخلی بزرگتر از تهدید خارجی روبرو هستیم.

وی افزود:‌ کابینه اسرائیل آمادگی آن را دارد که اسیران اسرائیلی نزد حماس قربانی شوند.

در این پیوند پیشتر نیز روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتقاد از سیاست های نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ادامه تظاهرات و اعتراضات خانواده های اسیران این رژیم در نوار غزه و بی اعتنایی نتانیاهو به آنها اشاره کرد و نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با شکست در نوار غزه، تل آویو را به سمت پرتگاه امنیتی و اقتصادی سوق می‌دهد.

این رسانه اضافه کرد: مشکل این است که موضوع اسرای اسرائیلی نزد حماس در حال حاضر در اولویت نیست و سیاست داخلی و قرار بازداشت صادر شده از دادگاه بین المللی علیه نتانیاهو و گالانت وزیر جنگ رژیم اسرائیل و به رسمیت شناختن فلسطین از سوی برخی کشورهای اروپایی، تمام توجه نتانیاهو را به خود مشغول و او همه دغدغه اش را صرف این موضوعات کرده است.

همچنین روزنامه تایمز اسرائیل نیز در گزارشی نوشت: یائیر گولان معاون پیشین ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی و نماینده سابق پارلمان این رژیم در تظاهرات شب گذشته علیه کابینه حاکم در تل‌آویو گفت بود که نتانیاهو همه چیز را برای حفظ منافع شخصی خود قربانی کرده است.

او نخست وزیر رژیم صهیونیستی را فردی محافظه کار توصیف کرد که دنبال حفظ وضع موجود است.

گولان افزود: تلاش نتانیاهو برای فرار از اتخاذ تصمیمات سخت اما ضروری، موجب رقم خوردن بدترین شکست ها در تاریخ اسرائیل شده است.

در پاسخ به بیش از هفت دهه جنایات رژیم اشغالگر، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه جنوب فلسطین علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که این رژیم با حمایت آمریکا و برخی از کشورهای غربی، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران وحشیانه این منطقه است.

پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود گرفتار می شود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha