ثبت نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری حضوری انجام می‌شود

تهران- ایرنا- سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ثبت نام نامزدهای ریاست جمهوری به صورت حضوری در وزارت کشور خبر داد.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایرنا، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در دوره چهاردهم گفت: براساس ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، ثبت نام از داوطلبان انتخابات به صورت حضوری در وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: داوطلبان از پنجشنبه ۱۰ خرداد تا دوشنبه ۱۴ خرداد هر روز از ساعت ۸ الی ۱۸ فرصت دارند با مراجعه به وزارت کشور، ثبت نام کنند.

بر اساس ماده ۵۵ قانون انتخابات ریاست جمهوری، داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگان تام‌الاختیار آنها که رسماً معرفی شده باشند باید ظرف پنج روز از تاریخ انتشار دستور شروع‌انتخابات به وزارت کشور مراجعه نموده و پرسشنامه را پس از دریافت و تکمیل همراه با چهار برگ فتوکپی کلیه اوراق شناسنامه و دوازده قطعه عکس۴x۶ از آخرین عکس خود را که همان سال گرفته باشند، به وزارت کشور تسلیم و رسید دریافت دارند.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم و هیأت همراه، براساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی، انتخابات ریاست جمهوری باید ظرف ۵۰ روز با تصمیم شورایی متشکل ار روسای قوه قضاییه و مقننه و همچنین سرپرست ریاست جمهوری برگزار شود. ب

ر اساس تصمیم این شورا، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ۸ تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha