۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85489797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تازه‌های نمایشی و تعویق اختتامیه جشنواره خیمه‌شب‌بازی

تهران- ایرنا- اجرای نمایش‌های «قرار در قعر» و «آن‌بُرد»، معرفی بازیگران نمایش «از خواب برگشتم به تنهایی» و تعویق مراسم اختتامیه نخستین جشنواره خیمه‌شب‌بازی از جمله اخبار امروز تئاتر است.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایرنا، نمایش «قرار در قعر» به نویسندگی و کارگردانی وحید خدابنده‌لو و تهیه‌کنندگی امیرحسین خاوری از هشتم تا بیست‌ویکم خرداد، ساعت ۱۸ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

در این نمایش محمدامین علی‌آبادی، سیدمحمدامین قریشی، امیر کاوه، علی عبدی، سارینا مهدی‌نژاد، مائده گل‌علی‌پور، زهرا صفری، نفس نیکنامی و مهسا سعید به ایفای نقش می‌پردازند.

تازه‌های نمایشی و تعویق اختتامیه جشنواره خیمه‌شب‌بازی

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «شیطان پس از اسارت روح چهل زن سرانجام همسر خود را برگزیده اما مانعی وجود دارد. شیطان برای وصلتش باید…»

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به صنم امیری و صیا خیراللهی (دستیاران کارگردان) و محمد عباسی (مدیر صحنه) اشاره کرد.

نمایش «آن‌بُرد» به تماشاخانه هیلاج می‌آید

نمایش «آن‌بُرد» به نویسندگی و کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی با تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان در دور دوم اجراهای خود، از ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه هیلاج روی صحنه خواهد رفت.

مهدی زندیه و نیکو بستانی دو بازیگر نمایش «آن‌بُرد» هستند.

تازه‌های نمایشی و تعویق اختتامیه جشنواره خیمه‌شب‌بازی
نمایش «آن‌بُرد» به نویسندگی و کارگردانی مهدی زندیه و آیدین تمبرچی

این اثر با میزبانی بیش‌از ۲۶۰۰نفر مخاطب، نمایش‌ پرفروش و پرتماشاگر سالن‌های تئاترشهر به استثناء سالن اصلی این مجموعه در فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۳ به‌شمار می‌آید.

علی زندیه (مدیر هنری)، شادی بیات (طراح صحنه و لباس)، رضا خضرایی (طراح نور)، محمدحسین غفاری (طراح صدا و موسیقی)، شادی بیات (دستیار کارگردان و برنامه‌ریز)، محمد غلامی، حامد حسین‌زاده (گروه کارگردانی)، امیر قالیچی-تئاتربازها (روابط عمومی)، امیرحسین میرزایی و شایان عظیمی (عکاس)، علی کیهانی (مشاور رسانه‌ای) دیگر عوامل نمایش «آن‌بُرد» هستند.

در خلاصه این نمایش آمده است: «من رفتم، ولی زود برمی‌گردم بابا…»

بازیگران نمایش «از خواب برگشتم به تنهایی» معرفی شدند

تازه‌های نمایشی و تعویق اختتامیه جشنواره خیمه‌شب‌بازی

بازیگران نمایش «از خواب برگشتم به تنهایی» به نویسندگی و کارگردانی عباس عبدالله‌زاده و تهیه‌کنندگی مشترک ساسان سالور و حمیدرضا علی‌نژاد، معرفی شدند. در این نمایش ۷۵دقیقه‌ای که از ۱۰ خرداد، در سالن شماره۲ پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌رود، سیاوش خیرابی، نیلوفر رجایی‌فر و علیرضا مهران در کنار یکدیگر ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه نمایش از زبان کارگردان آمده است: «به دنبال مرگ تهیه‌کننده‌ای بازیگری اجبارا تن به مهاجرت می‌دهد و به دوست قدیمی‌اش در کالیفرنیای آمریکا می‌پیوندد. همراهی این دو رفیق در یک شرایط غیرقابل‌باور، باعث اتفاقات جورواجوری می‌شود...»

عباس عبدالله‌زاده کارگردان این اثر، نویسندگی و کارگردانی نمایش‌های «گرگ دختر»، «چلچلا»، «هام»، «اکوان دیو» را در کارنامه خود دارد. او همچنین در سوابق بین‌المللی کارگردانی خود، اجرای نمایش‌های «دختران آپاچی» و «من و بابی خرسه» را دارد.

از عوامل نمایش «از خواب برگشتم به تنهایی»، می‌توان به هنرمندانی همچون؛ حمید بابا، سیاوش رحیمی و مسیحا یوسفی (گروه کارگردانی)، درسا علی‌آبادی (منشی صحنه)، نسرین آجرلو (طراح گریم)، رها علی‌نژاد (طراح صحنه)، تارا مولایی‌پور و مهدی داورپناه (دستیاران طراح صحنه)، تینا ساوجبلاغی (طراح لباس)، مقدی شامیریان (ناظر طراحی لباس)، محمد مقدم (آهنگساز)، رضا خضرایی (طراح نور)، ندا پارسا (طراح حرکت)، امیر پارسائیان‌مهر (مدیر روابط‌عمومی)، شایان شفابخش (طراح پوستر)، کورش جوان (عکاس تیزر)، پیمان گرزم (عکاس)، علیرضا رحمانی (موشن گرافیست) اشاره کرد.

اختتامیه جشنواره خیمه‌شب‌بازی، ۸ خرداد برگزار می‌شود

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره خیمه‌شب‌بازی به روز سه‌شنبه هشتم خرداد موکول شد. این مراسم، پیش‌ از این قرار بود اول خرداد برگزار شود که به دلیل تعطیلی فعالیت‌های تئاتری، یک هفته به تعویق افتاد.

علاوه بر اهدای جایزه گروه‌های برگزیده، از چهره‌های مطرح عرصه خیمه‌شب‌بازی نیز در این مراسم تجلیل خواهد شد. نخستین جشنواره خیمه‌شب‌بازی با دبیری سیاوش ستاری و مدیریت ستاره اسکندری، از ۲۸ اردیبهشت تا اول خرداد ۱۴۰۳ در تهران برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha