۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85489745
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

پیش‌بینی خرید تضمینی یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم در گلستان

گرگان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان با یادآوری شرایط مطلوب آب و هوایی برای تولید گندم پیش‌بینی کرد: امسال افزون بر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم از سوی کشاورزان استان به ۹۸ مرکز خرید تضمینی در ۱۴ شهرستان تحویل داده شود.

به گزارش ایرنا، روح‌الله مهری روز یکشنبه در محل خرید تضمینی گندم در سیلوی گرگان به خبرنگاران اظهار کرد: برای جلوگیری از ایجاد صف‌های طولانی، جک تخلیه در مراکز خرید تضمینی دولتی و پر تردد استان فعال شده است.

 وی در خصوص ایجاد صف طولانی در مراکز خرید تضمینی گندم در ابتدای روزهای فعالیت،گفت: با توجه به بارش باران اخیر و تاخیر در برداشت محصول از کشتزارهای شمالی، ایجاد صف کامیون برای تخلیه بار قابل پیش‌بینی بود که با تمهیدات اندیشیده شده توسط این اداره کل با افزایش مراکز خرید و بکارگیری جک‌های تخلیه در گرگان، گنبدکاووس، علی آبادکتول، کلاله و گالیکش، دغدغه رانندگان برطرف می‌شود.

مهری از کشاورزان گلستان خواست در تحویل گندم خود به مراکز خرید تضمینی ضمن دقت، صبور باشند.

به گفته وی سال زراعی قبل پنج مرکز خرید تضمینی گندم در استان مرتکب تخلف شدند که به دستور دستگاه قضایی امسال اجازه فعالیت به آن‌ها داده نشد.

در شرایط عادی کار برداشت گندم از کشتزارهای استان گلستان از اوایل خردادماه با مساعد بودن شرایط آب و هوایی آغاز می‌شود و تا مرداد ماه ادامه می‌یابد.

استان گلستان از لحاظ کمیت و میزان تولید گندم، دارای برتر را در میان استان‌های کشور است.

علاوه بر این به باور برخی کارشناسان، در بحث کیفیت گندم تولیدی استان گلستان مقام اول کشور را دارد زیرا گلوتن موجود در محصول آن بیشتر از سایر نقاط است.

گلوتن؛ پروتئینی است که باعث کِش آمدن خمیر و ترد شدن نان با کیفیت بسیار مناسب می‌شود و از این لحاظ گندم تولیدی در گلستان یکی از بهترین محصولات کیفی ایران است.

سال زراعی قبل گندمکاران استان گلستان به رغم مواجه با خشکسالی شدید، از سطح ۲۸۱ هزار و ۷۱۳ هکتار زیرکشت مقدار ۷۰۵ هزار و ۹۹۶ تُن محصول معادل ۶۰ درصد برنامه ابلاغی را تولید کرده و حدود ۵۵۰ هزار تُن آن را به دولت فروختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha