ابوترابی فرد: شهدا خالق امنیت هستند

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰
کد خبر: 85489737
ابوترابی فرد: شهدا خالق امنیت هستند

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه شهدا خالق امنیت هستند، گفت: کشوری می‌تواند در مسیر عزت و اقتدار گام بردارد که در دنیای پرتلاطم از استقلال سیاسی به معنی واقعی کلمه برخوردار باشد، در غیر این صورت هیچ روزنه امیدی پیدا نمی‌شود. 

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت شهدای خدمت در ستاد ارتش افزود: ارتش جمهوری اسلامی امروز به سوگ ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران، وزیر خارجه عالم هوشمند پرتلاش و کارآزموده، خلبانان اقتدارآفرین ارتش، نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و رئیس یگان حفاظت ریاست جمهوری نشسته است.

وی ادامه داد: مهمترین ویژگی نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی وجود انسان‌هایی است که در پرتو بندگی خدای متعال به مقامات عالی ایمانی و معرفتی آراسته شدند. در پرتاب وجود چنین انسان‌هایی آرامش در ایران و جهان گسترده است. نمونه این انسانها، سرلشکر قرنی بود. این انسان والا مقام نماد علم، دانش و فهم درست از جهان و شناخت درست آمریکا و مزدورانش بود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: مفتخریم نیروهای مسلح کشور تحت فرماندهی مقام معظم رهبری برای ملت اسلام و محور مقاومت تکیه‌گاهی مقتدر و الهام بخش هستند. آنان دژ مستحکمی برای ملت ایران هستند.

ابوترابی فرد گفت: مردم ایران مردانی هستند که قبل از آنکه ایرانی یا تبریزی باشند «حسینی» هستند. ایران اسلامی در جایگاه ویژه و بسیار تاثیرگذاری در منطقه و معادلات بین‌المللی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در سایه امنیت پیشرفت و توسعه حاصل می‌شود. شهدا خالق امنیت هستند. سرمایه ما برای برون رفت از تنگناهای موجود شناخت درست و دقیق فرصت‌ها و تهدیدها و داشتن برنامه کاربردی برای برون رفت از تنگناهاست. کشوری می‌تواند در مسیر عزت و اقتدار گام بردارد که در دنیای پرتلاطم سیاسی از استقلال سیاسی به معنی واقعی کلمه برخوردار باشد در غیر این صورت هیچ روزنه امیدی پیدا نمی‌شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق پیام آور دانش و فناوری و تجاری‌سازی علم و قدرت مدیریت و فرماندهی و طراحی سخت‌ترین عملیات و عبور از لایه‌های دفاعی هفتگانه امپراتوری ناتو و لایه‌های چهارگانه رژیم صهیونیستی بود. این دانش و علم ایران بود که جهان را به حیرت فرو برد. فناوری‌های نوین و هسته‌ای محصول دانشمندان ایران است و مقام معظم رهبری و ملت و نظامیان و شهدا پرچمدار چنین نظامی هستند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه اول خرداد در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد؛ شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد؛

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح روز چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

سوم خرداد ماه، پیکر خادم الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با مشایعت تاریخی ملت ایران در خطه خورشید و در مشهدالرضا، شهر شهادت، در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا(ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، آیت الله رئیسی، امیر عبداللهیان، حجت الاسلام آل‌هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و کادر پروازی؛ امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی صبح  روز گذشته ـ ۵ خرداد ـ  در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان کشوری و لشکری و میهمانان خارجی به ویژه رئیس جمهور عراق و شمار دیگری از مقامات این کشور و همچنین سفیران کشورهای مختلف برگزار شد. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha