رویکرد دولت سیزدهم با پیگیری ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن، جهادی است

یزد - ایرنا - وزیر راه و شهرسازی گفت: پیگیری عملیات ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن که بخشی از این واحدها تحویل شده مبین رویکرد جهادی دولت سیزدهم در این زمینه است و با وجود برخی مشکلات، دولت در حوزه مسکن اهتمام ویژه دارد.

به گزارش ایرنا، مهرداد بذرپاش روز یکشنبه در آیین افتتاح ۱۶۰ واحد مسکونی در منطقه آزادشهر یزد و همزمان با تحویل چهار هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی در استان یزد، افزود: دولت سیزدهم با وجود همه سختی هایی که با آن موجه بوده اما به صورت جهادی در حوزه مسکن ورود کرده و با بهره برداری از این طرح ها، آثار اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مسکن به مرور آشکار می شود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های رئیس‌جمهور شهید تامین مسکن بود و در همه روزها توسط شخص رئیس جمهور یا دفتر ایشان طرح های مسکن پیگیری می شد و این حوزه به دلیل ارتباط با دیپر بخش ها از پیچیدگی‌هایی خاصی برخوردار است .

رویکرد دولت سیزدهم با پیگیری ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن جهادی است

وزیر راه و شهرسازی افزود: این دولت با شجاعت و بدون لکنت و به صورت جهادی طرح های مسکن را پیش برده است و می دانستیم که در این مسیر تهمت هایی به دولت زده خواهد شود اما وعده رییس جمهور برای ساخت سالی یک میلیون مسکن بر اساس نیاز مردم بود.

بذرپاش ادامه داد: کاهش آمار بیکاری و همچنین فعالیت بیشتر اقتصادی، ارتباط مستقیم با صنعت ساخت و ساز و فعالیت های عمرانی در حزوه مسکن دارد و لذا تمام ظرفیت های کشور در این بخش به کار گرفته شد .

وی اظهار داشت: در سال گذشته رکورد صدور پروانه بهره برداری در بافت های فرسوده شکسته شد و در روستاها نیز ۶۰۰ هزار قطعه زمین در دست ساخت است و امیدواریم این عدد به یک میلیون واحد برسد.

رویکرد دولت سیزدهم با پیگیری ساخت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن جهادی است

وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس سیاست های این وزارتخانه، استان یزد که پیشتاز فعالیت در حوزه مسکن ملی است و ساخت ۵۰ درصد مسکن این طرح در یزد به صورت ویلایی در دستور کار قرار گرفت تا بر اساس فرهنگ اسلامی ساخته شود و هرچند نسبت به سال های گدشته بانک ها بیشتر پای کار بودند اما اگر همت و همکاری بیشترشود، اتفاقات بسیار بزرگ تر از آن چیزی که تاکنون انجام شده قابل تحقق خواهد بود.

در جریان سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد، علاوه بر طرح های نهضت ملی مسکن، خط راه‌آهن یزد - اقلید که از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور به عنوان حلقه اتصال کریدور ریلی شمال به جنوب محسوب می‌شود، به طول ۲۷۰ کیلومتر روز یکشنبه با حضور وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha