۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۱۹
کد خبر: 85489710
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید سئول بر اهمیت همکاری با پکن برای رفع چالش‌های اقتصادی

تهران- ایرنا- رئیس‌جمهور کره‌جنوبی در دیدار با نخست‌وزیر چین با تاکید بر اهمیت همکاری با پکن برای رسیدگی به چالش‌های اقتصادی ناشی از جنگ‌های اوکراین و غزه، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در بحبوحه بحران‌های پیچیده جهانی کنونی به تقویت همکاری خود ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یون سوک یول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی امروز (یکشنبه ششم خرداد) با لی چیانگ نخست وزیر چین دیدار کرد تا با یکدیگر در رابطه با توسعه همکاری‌های در زمینه اقتصادی و مسائل منطقه‌ای و بین المللی گفت‌وگو کنند.

لی برای شرکت در نشست سه‌جانبه با یون و فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن به سئول سفر کرده است. این نشست سه‌جانبه اولین بار در بحبوحه بحران مالی آسیا در سال ۱۹۹۹ برگزار شد.

نخست‌وزیر چین، فومیو کیشیدا نخست‌وزیر ژاپن و یون سوک‌یول رئیس‌جمهور کره‌جنوبی قرار است امروز و فردا (یکشنبه و دوشنبه) در سئول گرد هم آیند تا فرآیند روابط‌ سیاسی، اقتصادی و مردمی را تسهیل کنند.

یون در دیدار با لی اظهار داشت: من معتقدم که سئول و پکن نه تنها برای روابط ۲جانبه، بلکه برای صلح و رفاه جامعه جهانی باید همکاری نزدیک داشته باشند.

وی با تاکید بر اهمیت همکاری با چین برای رسیدگی به چالش‌های اقتصادی ناشی از جنگ های اوکراین و فلسطین، تصریح کرد: امیدوارم بتوانیم در بحبوحه بحران‌های پیچیده جهانی امروز به تقویت همکاری خود ادامه دهیم.

لی چیانگ هم در دیدار با یون، بر روابط نزدیک اقتصادی بین ۲ کشور تاکید و توسعه بیشتر روابط را برای «منافع متقابل و روابط برد-برد» خواستار شد.

وی افزود:‌ پکن مایل به همکاری با سئول است تا به یک همسایه قابل اعتماد و خوب و یک شریک حامی تبدیل شود تابه موفقیت یکدیگر کمک می کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha