اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای خرید تجهیزات پزشکی ممنوع است

تهران- ایرنا- مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: اعزام بیمار به خارج از بیمارستان برای تهیه تجهیزات پزشکی ممنوع است و با متخلفان برخورد می شود.

به گزارش ایرنا از سازمان غذا و دارو، سعید رضا شاهمرادی روز یکشنبه در این باره اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی مراکز درمانی هزینه لازم برای خرید تجهیزات از شرکت را ندارند، مراکز عرضه تجهیزات تک نسخه‌ای در برخی مراکز درمانی برای عرضه محصول به بیمار و دیگری عرضه محصول از شرکت به بیمار و الزام درج کالا توسط بیمارستان در صورتحساب و تایید آن توسط بیمارستان مستقر شده است.

به گفته احمد مسلمی رئیس انجمن متخصصین تجهیزات پزشکی، حدود ۵۰ درصد محصولات تجهیزات پزشکی مصرفی در کشور تولید داخل است به طوری که ایران از قوی ترین کشورهای منطقه خاورمیانه در تولید تجهیزات پزشکی از لحاظ میزان تولید و تنوع به شمار می رود و جایگاه نخست را دارد.

وی تصریح کرد: تعداد شرکت‌های تولیدی با ۲ هزار شرکت در پنج سال اخیر پنج برابر شده و محصولات تولیدی چهار برابر افزایش یافته است و اکنون تجهیزاتی مانند ایمپلنت ها و دستگاههای پیشرفته و مجهز در کشور تولید می شود.

پیشتر سیدحیدر محمدی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه بخش زیادی از بیمارستان‌های تازه تاسیس با تجهیزات پزشکی تولید داخل تجهیز می‌شود، از فعالیت 1700 شرکت تولیدکننده در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی خبر داده و گفته بود: ۴۰۰ شرکت از این تعداد، دانش‌بنیان هستند و در حوزه تجهیزات و ملزومات فعالیت می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha