۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85489653
T T
۲۵ نفر

برچسب‌ها

تایوان: مشتاق آشتی با سرزمین اصلی چین هستیم

۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۳۶
کد خبر: 85489653
تایوان: مشتاق آشتی با سرزمین اصلی چین هستیم

تهران- ایرنا- رئیس جدید جزیره تایوان پس از رزمایش تنبیهی ارتش چین در اطراف این جزیره اعلام کرد: مشتاقانه منتظر آشتی با پکن هستیم.

به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، لای چینگ‌ته رئیس جدید جزیره تایوان پس از رزمایش دو روزه ارتش چین در اطراف این جزیره که رزمایش تنبیهی نام گرفت، تاکید کرد: ما مشتاق تقویت درک متقابل و آشتی با چین از طریق مبادلات و همکاری هستیم چراکه این امر منافع متقابل ایجاد کرده و زمینه‌ساز حرکت به سمت موقعیت صلح و رفاه مشترک است.

دولت مرکزی چین از زمان روی کار آمدن تسای اینگ ون از حزب دموکراتیک مترقی در سال ۲۰۱۶ از گفت‌وگو و ارتباط با تایپه خودداری کرده است. پکن که تایوان را بخشی جدایی‌ناپذیر از قلمرو خود می داند، تاکید کرده که در صورت لزوم این جزیره را با زور به دامان خود باز می‌گرداند.

تایوان در اوایل دوران جنگ سرد از سوی بسیاری از کشورهای غربی و سازمان ملل متحد تنها دولت مشروع چین شناخته می‌شد. این دولت از اعضای موسس سازمان ملل متحد و تا سال ۱۹۷۱ عضو آن بود اما در این سال از این سازمان اخراج شده و کرسی این کشور به دولت جمهوری خلق چین واگذار شد.

به گزارش رویترز، پکن لای چینگ ته را فردی جدایی طلب و خطرناک می‌داند و ارتش چین پس از مراسم تحلیف او مانورهای نظامی تنبیهی در اطراف جزیره ترتیب داده است.

پیشتر لای در نشست حزب حاکم دموکراتیک مترقی (DPP) در شهر جنوبی تاینان، از چین خواست تا مسئولیت سنگین ثبات منطقه‌ای را با تایپه سهیم شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha