شعبان: دنبال ماندگاری هستم نه معروفیت/ تجربه، جایگاه شخص را می‌سازد+فیلم

تهران- ایرنا- بازیگر فیلم سینمایی «یتیم‌خانه ایران» گفت: برخلاف برخی معروفیت نیست، می‌خواهم با نقش‌های خاص و ماندگار ردپایی موثر در تاریخ سینمای ایران و حتی جهان بگذارم.

ملیکا شعبان که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ با بازی در سریال تاوان(شهرام شاه‌حسینی) آغاز و نقش‌های موفقی در کودکی و نیز در آثاری چون فیلم سینمایی قلب‌ها از عاطفه‌ها با خبرند(جمشید محمودی) و فیلم سینمایی یتیم‌خانه ایران ایفا کرده در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: جزو بازیگرانی سینما هستم که در کودکی سخت‌ترین و خاص‌ترین نقش‌ها را ایفا کرده‌ام از جمله نقش دختر نابینا در سریال تاوان که با چشمان باز و بدون عینک و با شرایط سخت مکان‌های به خصوص در شمال ایران و همچون نقش دختری کوچک که لکنت زبان دارد و نقش دختر سرطانی که بسیار حساس و دقیق باید در نقش فرو می‌رفت که به بیننده مراحل بیماری را نشان دهد.

تجربه و راه‌پیموده حرمت و جایگاه شخص را می‌سازد

شعبان گفت: می‌خواهم گزیده‌کار باشم در هر فیلم و نقشی حضور پیدا نمی‌کنم، هر بازیگری مسیر مشخص خودش را طی می‌کند و تجربه راه پیموده حرمت و جایگاه شخص را می‌سازد؛ هدف من در این مسیر برخلاف برخی از همکاران معروف شدن نیست، بلکه می‌خواهم با ایفای نقش‌های خاص و ماندگار ردپایی موثر در تاریخ سینمای جهان بگذارم.

وی با بیان اینکه به سیمرغ بهترین بازیگر جشنواره فجر فکر می‌کنم، گفت: تاکنون پیشنهادات زیادی برای بازی در سریال تلویزیونی داشتم و تصمیم گرفتم فعلا در کارهای تلویزیونی بازی نکنم و در سینما ماندگار شوم.

بازیگر فیلم سینمایی فیتیله و ماه پیشونی (آرش معیریان) و مجموعه دخترمن به کارگردانی اسماعیل جعفری افزود: در سریال دختر من نقش اول را بازی می‌کردم که یک کار کروماکی و انیمیشنی بود و تیتراژ ابتدای آن را خودم همخوانی کردم. در بین صدها بازیگر انتخاب شدم چون کار انیمیشنی به خاطر سختی زیادش کم ساخته می‌شود.

شعبان: دنبال ماندگاری هستم نه معروفیت/ تجربه، جایگاه شخص را می‌سازد+فیلم

می خواهم نقش دختران شجاع را بازی کنم

بازیگر سریال ساعت صفر (سعید سلطانی) و سریال روزهای بیقراری به کارگردانی کاظم معصومی در این باره که تاکنون نقش‌های متفاوتی بازی کرده‌ای در حال حاضر چه نقش‌هایی را می‌پذیری؟ گفت: نقش‌های متناسب با سن، چهره و شخصیت خودم، همچنین دوست دارم که نقش‌های عاشقانه و دختران شجاع را بازی کنم، به نوعی قهرمان داستان باشم؛ در واقع می‌خواهم به جامعه اهمیت حضور زنان در هنر و سینما را نشان دهم.

بازیگر فیلم سینمایی اشک و سکوت (اصغرنصیری) گفت: متاسفانه کارگردانان برای بازیگرانی که از کودکی در این عرصه کار کرده‌اند ارزش قائل نمی‌شوند و آنها را نادیده می‌گیرند.

شعبان: دنبال ماندگاری هستم نه معروفیت/ تجربه، جایگاه شخص را می‌سازد+فیلم

شعبان افزود: ملاک انتخاب کارگردان‌ها با ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است، در آن زمان به هنر و استعداد فرد توجه می‌کردند. ماندگاری بازیگر هم مرتبط با استعداد و توانایی است. شاید در دوره به واسطه موضوعات فرامتنی بازیگری خوب دیده شود، اما در بلندمدت پایدار نخواهد بود؛ وقتی پیشینه بازیگران ماندگار را نگاه می‌کنیم به این موضوع پی می‌بریم. بازیگرانی که به شیوه های دیگر وارد این عرصه می‌شوند دوره‌ای فعالیت می‌کنند و بعد اثری از آنها نخواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha