سرلشکر موسوی: ایران ایستاده و با قدرت به پیش می‌رود

تهران- ایرنا- فرمانده کل ارتش گفت: در روزهایی که انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم یکبار دیگر ملت ثابت خواهد کرد که در حمایت از مواضع انقلابی خود در مقابل دشمنان می‌ایستد.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش امروز (یکشنبه) در مراسم بزرگداشت شهدای خدمت که در ستاد ارتش برگزار شد، با اشاره به شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه او، گفت: این ملت بزرگ و مردم قدرشناس ما از لحظه‌ای که خبر را شنیدند، تمام احساسات و عواطف قلبی خودشان را به هر نحوی که توانستند برای ادای احترام به این عزیزان ابراز کردند.

وی با تاکید بر اینکه دنیا مبهوت بزرگی این ملت است، افزود: علیرغم همه توطئه‌های رسانه‌ای که داشتند تا بتوانند از این ضایعه زخمی دیگر بر این ملت بزنند، اما حضور میلیونی ملت مسلمان در تشییع پیکرهای پاک شهدا و در مراسم هایی که برگزار شد نشان داد ایران و ملت بزرگ ایران زنده و ایستاده است و با قدرت به پیش می‌رود.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه این اولین بار نیست که ما چنین داغ‌هایی را تحمل می‌کنیم و این ملت اولین بار نیست که از چنین موانع و مشکلاتی عبور می کند، اظهار کرد: ملت بزرگ ایران با نعمت وجود ولایت و رهبر معظم انقلاب از این حادثه عبور خواهد کرد و یکبار دیگر خورشید درخشان انقلاب اسلامی در جهان، پرتو نورانی خود را نمایان خواهد کرد و پرچم جمهوری اسلامی ایران زیبایی خود را به رخ دنیا خواهد کشید.

سرلشکر موسوی گفت: ملت ایران از دل آتش ها همیشه سربلند بیرون آمده است؛ در روزهایی که پیش رو داریم انتخابات ریاست جمهوری را خواهیم داشت و یکبار دیگر ملت ایران ثابت خواهند کرد که در مقابل دشمنان ایستاده و پیش خواهند رفت و این به برکت صبوری و ایستادگی خانواده شهدا و خون شهدایی است که جان خود را نثار این کشور کردند.

به گزارش ایرنا، بالگرد حامل خادم الرضا (ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی روی رودخانه ارس در مرز مشترک با جمهوری آذربایجان، در محدوده شهرستان ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود سقوط کرد.

حجت الاسلام آل هاشم نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و سه نفر کادر پروازی، دیگر سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند که همگی به شهادت رسیدند.

آیین تشییع پیکر این شهدا صبح روز سه شنبه اول خرداد در تبریز برگزار شد و پس از انتقال پیکر مطهر آنان به تهران و استقبال رسمی در فرودگاه مهرآباد، برای زیارت به قم برده شد؛ شامگاه سه شنبه آیین وداع با شهدای خدمت با حضور پرشور و گسترده مردم تهران در محل مصلای بزرگ امام خمینی برگزار شد؛

مراسم تشییع شهدای خدمت نیز از صبح روز چهارشنبه دوم خرداد با حضور جمع زیادی از مردم، رؤسای قوای سه گانه، مقامات، مسئولان کشوری و لشکری با قرائت آیاتی از قرآن مجید در دانشگاه تهران آغاز شد و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه تهران بر پیکر رئیس‌جمهور شهید و شهدای خدمت نماز اقامه کردند.

پس از اقامه نماز، پیکر آیت‌الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه، آیت‌الله «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، «مالک رحمتی» استاندار آذربایجان شرقی، «سید مهدی موسوی» سرتیم حفاظت رئیس جمهور و سه نفر از تیم پرواز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی بر دستان مردم خداجو تشییع شد.

سوم خرداد ماه، پیکر خادم الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران با مشایعت تاریخی ملت ایران در خطه خورشید و در مشهدالرضا، شهر شهادت، در رواق «دارالسلام» حرم علی بن موسی الرضا(ع) و در آغوش سلطان مهربانی‌ها و ضامن آهو به خاک سپرده شد و آرام گرفت.

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت، آیت الله رئیسی، امیر عبداللهیان، حجت الاسلام آل‌هاشم امام جمعه تبریز، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت ریاست جمهوری و کادر پروازی؛ امیر سرتیپ دوم خلبان سید طاهر مصطفوی، امیر سرتیپ دوم خلبان محسن دریانوش و سرهنگ دوم فنی بهروز قدیمی صبح  روز گذشته ـ ۵ خرداد ـ  در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر انقلاب اسلامی و مسئولان کشوری و لشکری و میهمانان خارجی به ویژه رئیس جمهور عراق و شمار دیگری از مقامات این کشور و همچنین سفیران کشورهای مختلف برگزار شد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha