استاندار مرکزی: شهید جمهور در تمام عرصه‌ها زمینه‌ساز تحول بود

اراک - ایرنا - استاندار مرکزی گفت: شهید جمهور در هر عرصه‌ای در عمر بابرکت خدمتی خود که وارد شد، زمینه ساز تحول و توسعه بود.

به گزارش ایرنا، فرزاد مخلص‌الائمه روز یکشنبه در نخستین رویداد گفتاورد ملی نخبگان در دانشگاه اراک، با تسلیت شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان، افزود: فهرست بلندی از ویژگی‌های شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی وجود دارد که اگر برخی از آنها گفته شود، از سایر خصوصیت‌ها غفلت می‌شود.

وی بیان کرد: به اقتضای موضوع جلسه، تحول گرایی یکی از مهمترین ویژگی این شهید بزرگ بود که شاید تا این حد تاکنون در مسئولان کشور دیده نشده بود.

استاندار مرکزی ادامه داد: آیت‌الله رئیسی به موضوع تحول اعتقاد داشت و آن را در عمل اثبات و دنبال کرد.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه، سند تحول قوه قضائیه و سند تحول دولت مردمی از یادگاران ایشان است، عنوان کرد: امید است دولت بعد پایبند به سند تحول دولت مردمی باشد و این مهم را به سر مقصود منزل برساند.

وی اظهار کرد: سند تحول مردمی یک‌هزار و ۲۳ اقدام اجرایی را معرفی کرد که بخش زیادی از آن پیش رفته و بخش‌هایی نیز باید در افق‌های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت اجرایی و به مرحله نهایی و پیاده‌سازی برسد.

استاندار مرکزی تاکید کرد: تحول‌گرایی باید همراه با رویکرد جهادی باشد، وگرنه به تنهایی خروجی آن اسناد انتزاعی و راهبردی می شود.

مخلص‌الائمه گفت: بالغ بر ۱۰۰ سند راهبردی در کشور وجود دارد که کمتر از ۲۰ تا ۳۰ درصد آن اجرایی شده است.

وی یادآور شد: در بیانیه گام دوم انقلاب چهار بار کلمه فاصله آمده که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا ترمیم و جبران آنها صورت گیرد.

استاندار مرکزی ادامه داد: برای اینکه تحول ایجاد شود، باید از وضعیت موجود و آزاردهنده به وضعیت مطلوب برسیم و موانع را از مسیر راه برداریم.

مخلص‌الائمه تاکید کرد: نقش هیات‌های اندیشه ورز در شناسایی و اولیت‌بندی مسایل و مشکلات و پشنهاد راه‌حل‌های حیاتی، با اهمیت است.

استاندار مرکزی اضافه کرد: نظام اجرایی مسئله محور و گفتمان مسئله محور و نتیجه گرا همواره مورد تاکید شهید جمهور بود که باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول نیز گفت: نقشه راه تحول بر اساس مطالبات رهبری و سند تحول دولت مردمی در ۳۰ موضوع و پنج محور اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی و اجتماعی، اداری، حکمرانی، علم و تعلیم در این استان تدوین‌ و در حال پیگیری است.

محمدامین جلالی‌منش افزود: در سند تحول دولت، وضع مطلوب ترسیم و باید وضع موجود آسیب شناسی و اقدامات لازم برای رفع آن صورت گیرد.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول ادامه داد: دایره‌ای در استان از هیات‌های اندیشه ورز فعال است و در کنار کارگزاران و مسئولان دولتی عناصر گفتمان‌ساز با جدیت وارد شده‌اند.

جلالی‌منش اظهار کرد: باید تلاش شود تا خدمات دانش‌بنیان در جامعه افزایش یابد.

وی گفت: نقش نخبگان در استان مرکزی برای حرکت تحول آفرین ملموس و هیات‌های اندیشه ورز در بخش‌های مختلف فعالیت چشمگیری دارند.

مشاور استاندار مرکزی در امور تحول افزود: تعیین نقاط نیازمند تحول با جدیت دنبال می‌شود و به دنبال تشخیص مسئله هستیم تا موانع شناسایی و راهکارهای اثرگذار ترسیم شود تا بتوانیم به وضع مطلوب نزدیک شویم.

جلالی‌منش تاکید کرد: نخبگان باید در بخش‌های مختلف فعال و اثر دانشی آنها در بستر اجتماع دیده شود.

رئیس دانشگاه اراک هم در این آیین گفت: کشور برای پیشرفت در در بخش‌های مختلف نیاز به نخبگی دارد و مسئولیت نخبه، ریشه‌کنی بذر ناامیدی است.

مجتبی ذوالفقاری عنوان کرد: نخبگان باید راه درست را برای حل مشکلات شناسایی و اجرایی کنند.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی هم گفت: یکی از رسالت‌های مهم ملی بنیاد با تاکید مقام معظم رهبری حضور نخبگان در فضاهای مهم و تصمیم‌سازی کشور و اثربخشی نخبگان است.

وحید طهماسبی افزود: ادبیاتی مانند اندیشه‌ورزی، هیات‌های اندیشه‌ورز، تحول، اثربخشی، حکمرانی هوشمند در حال نهادینه شدن است که نوید حکمرانی سطح بالا دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی ادامه داد: فعالیت هیات‌های اندیشه‌ورز یکی از اقدامات خوب بنیاد ملی نخبگان بود که با حمایت وزارت کشور اجرا شد و با توفیقات خوبی همراه بود.

طهماسبی اظهار کرد: در سال جاری موضوع رویداد گفتاورد ملی نخبگان شکل گرفته که یک رقابت بین سایر اقشار جامعه است تا بتوانند در حوزه‌های مهم کشور اظهار نظر کنند.

وی گفت: مرحله اول ثبت نام این رویداد در پنج حوزه مالی، پولی و ارزی، منابع طبیعی سیاست و حکمرانی، سلامت و امنیت غذایی از هم‌اکنون آغاز شده و تا ۲۸ خردادماه جاری ادامه دارد.

رئیس بنیاد نخبگان استان مرکزی اضافه کرد: حل مسئله ارزشمند است و هرکسی در این حوزه‌ها راهکاری برای حل مشکلات دارد باید با جدیت همکاری کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha