۶ خرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۴۱
کد خبر: 85489497
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سنگاپور: مشارکت چین در امور منطقه‌ای و جهانی به سود همه دنیاست

تهران- ایرنا- معاون نخست وزیر سنگاپور، مشارکت فعال چین در امور منطقه‌ای و جهانی را به سود همه دنیا دانست.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شین‌هوا، گان کیم یونگ، معاون نخست‌وزیر سنگاپور گفت: مشارکت فعال چین در امور منطقه‌ای و جهانی به سود همه دنیا است و انزوا یا کنار گذاشتن چین به نفع هیچ‌کس نیست.

وی در سخنرانی اصلی خود در بیست و نهمین مجمع آینده آسیا گفت: چین بزرگترین شریک تجاری برای بیشتر کشورهای آسیایی است و مشارکت چین برای مقابله موثر با چالش‌های جهانی مانند تغییرات آب و هوایی ضروری است.

گان بر تاثیر عظیم اقتصاد چین تاکید و نسبت به چشم‌انداز اقتصادی بلندمدت آن ابراز خوش‌بینی کرد.

معاون نخست‌وزیر سنگاپور با اشاره به اینکه در دو دهه گذشته، رشد اقتصادی چین فرصت های جدیدی را برای آسیا و جهان ایجاد کرده است، گفت: چین بخش بزرگی از داستان رشد آسیا بوده است.

وی اضافه کرد: چین در آینده به عنوان تولیدکننده اصلی و رقابتی جهان به رشد خود ادامه خواهد داد و سنگاپور از نزدیک با چین همکاری می کند. پارک صنعتی سوژو که به طور مشترک توسط دو کشور تأسیس شده، به یک پروژه نمونه تبدیل شده است که رشد اقتصادی و صنعتی شدن را پیش می برد.

گان خاطرنشان کرد: سنگاپور در آینده به تعمیق همکاری خود با چین به ویژه در دو حوزه مهم دیجیتالی شدن و توسعه پایدار ادامه خواهد داد.

این مجمع دو روزه (۲۳ تا ۲۵ مه / ۴ و ۵ خرداد) با موضوع «رهبری آسیایی در دنیای مبهم»، رهبران سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی منطقه آسیا-اقیانوسیه را برای بحث در مورد مسائل منطقه ای و نقش آسیا گرد هم آورد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha