۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85489411
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۶ کارگزار کودهای استاندارد مورد نیاز کشاورزان کردستانی را تامین می‌کنند

سنندج- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان گفت: ۱۰۶ کارگزار تامین و توزیع کننده کودهای استاندارد بین کشاورزان در این استان فعال است.

به گزارش ایرنا، شاپور کرمی روز یکشنبه در همایش کشوری آموزشی، ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان که در سالن اجتماعات هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در راستای تحقق شعار سال و حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان کود و سموم شیمیایی در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه کردستان در سال جاری نخستین استان برگزارکننده این همایش در کشور است، افزود: قراردادهایی با تولیدکنندگان انواع کودهای شیمیایی منعقد شده است تا کود در اسرع وقت بین کشاورزان توزیع شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان بیان کرد: در این همایش ۲۰ تولیدکننده کودهای شیمیایی از شرکت های دانش بنیان و خصوصی در سطح کشور حضور پیدا کرده اند و در قالب نمایشگاهی محصولاتشان را به نمایش گذاشته‌اند.

کرمی از دیگر اهداف برگزاری این همایش را ترویج مصرف و نحوه استفاده صحیح و به موقع از کودهای شیمیایی در اراضی کشاورزی خواند و گفت: ارتقای دانش کشاورزان در زمینه استفاده از کودهای شیمیایی عامل موثری در افزایش عملکرد محصولات کشاورزی است.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۵۰۰ عامل توزیع کود شیمیایی در سطح کشور وجود دارد، بیان کرد: در استان هم ۱۰۶ کارگزار دولتی و شرکت تعاون روستایی اقدام به توزیع کود در بین کشاورزان استان می کنند.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کردستان اظهار کرد: براساس آمار مرکز تحقیقات کشاورزی در هر هکتار نیاز به مصرف ۳۰۰ کیلوگرم انواع کود وجود دارد که میزان مصرف کود در اراضی کشاورزی ما کمتر از سطح جهانی است.

این همایش تا ساعت ۱۲ ظهر امروز در محل سالن اجتماعات هتل شادی سنندج ادامه دارد و علاقمندان و کشاورزان می‌توانند حضور پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha