مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان به بیش از ۲۸۷ هزار تن رسید

زاهدان - ایرنا - مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۸۷ هزار و ۹۶۷ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان امسال شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان و زاهدان مبادله شده است.

غلامحسین تیموری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات ۲۰۵ هزار و ۹۸۹ تن کالاهای شامل برنج، موز و کنجد و بیش‌از ۷۶ هزار و ۷۹۷ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.
وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در ۲ ماه گذشته سالجاری که از مرزهای رسمی سیستان و بلوچستان انجام شده را پنج هزار و ۱۸۱ تن اعلام کرد.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کل مبادلات مرزی اردیبهشت ماه سالجاری محصولات کشاورزی از استان ۸۴ هزار و ۵۳۹ تن بوده است.

وی تاکید کرد: سیمای کشاورزی سیستان و بلوچستان بسیار توانمند و دارای ظرفیت‌های زیادی است بطوریکه باغبانی، زراعت و شیلات مهمترین ظرفیت‌ها برای توسعه صادرات بخش کشاورزی این استان بشمار می‌رود.

تیموری اظهار کرد: سیستان و بلوچستان به دلیل دسترسی به بازارهای افغانستان و پاکستان و حوزه خلیج فارس فرصت بی‌نظیری را برای صادرات محصولات کشاورزی و در نتیجه ارزآوری و فرصت‌های شغلی جدید برای استان و کشور داراست.
وی ادامه داد: همچنین سیستان و بلوچستان در زمینه تولید محصولات باغی بویژه گرمسیری و استوایی بی‌نظیر است بطوریکه تنها نقطه در کشور است که می‌تواند با تولید محصولاتی نظیر موز و تامین نیاز داخلی به حذف خروج ارز و واردات محصولات کشاورزی که به کشور تحمیل می‌شود کمک کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha