۶ خرداد ۱۴۰۳، ۹:۳۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85489305
T T
۴۹ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

طوفان اسکله آمریکایی را درهم شکست/ پیروزی نزدیک است

تهران- ایرنا- «عبدالباری عطوان» تحلیلگر جهان عرب به درهم شکستن اسکله دریایی ایجاد شده از سوی آمریکا بر اثر طوفان اشاره کرد و گفت: آبهای غزه در کنار ملت فلسطین قرار گرفت و خشم و همبستگی خود را با این ملت نشان داد و امواج سهمگین خود را نثار اسکله شناور کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، عطوان نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر نسل کشی در غزه با این توجیه که به دنبال پیروزی کامل و نابودی مقاومت در غزه، پایان دادن حکمرانی حماس و تکرار نشدن حمله القسام و طوفان الاقصی است، اصرار دارد، این در حالی است که تاکنون در تحقق اهدافش ناکام مانده و بیش از ۶۰ اسیری را که تعهد به بازگشتشان داده بود، کشته و تحت تعقیب محاکم بین المللی به عنوان جنایتکار جنگی و در دنیا منزوی شده است.

این تحلیلگر افزود: نتانیاهو هرگز توان غلبه بر مقاومت به رهبری حماس را ندارد و نخواهد توانست مانع از تکرار حملات جدید و قوی تر از حمله هفتم اکتبر ۲۰۲۳ در مرزهای جنوبی یا شمالی شود، زیرا نسل کشی که به راه انداخته سبب شده تا بیش از دو میلیون شهروند غزه به مبارزانی سرسخت در صفوف مقاومت تبدیل شوند که به دنبال انتقام گیری از شهدای خود هستند. فلسطینی تا انتقام خون شهدایش را نگیرد، از پا نمی‌نشیند.

عطوان بیان کرد: عدالت بین المللی در حق فلسطینیان منصفانه عمل نکرده و ما هنوز بزرگترین قربانیان رژیم نژادپرست و سرکش در اراضی مان هستیم و تبدیل به آوارگانی شده ایم که محتاج کمک جامعه جهانی هستیم و از این رو زیاد به تصمیمات دادگاه بین المللی و دادگاه جنایات جنگی امیدی نداریم، به ویژه که برای میلیونها فلسطینی ثابت شده که روی آوردن به سلاح، تنها و کوتاهترین راه برای رسیدن به عدالت است، نه گدایی جامعه جهانی و همدردی آن.

وی اضافه کرد: نه تنها نتانیاهو و کابینه او، بلکه جامعه جهانی و سازمان های تحت سلطه آمریکا و انگلوساکسون آنها نیز مقصر و مجرم هستند که در قبال کشتارهای رژیم فاشیسم صهیونیستی سکوت کرده و ۷۵ سال سرکوب، ظلم، اهانت، تحقیر، شهرک سازی و نیرنگ این رژیم را توجیه کردند.

سردبیر رای الیوم در ادامه به برخی مواضع جهانی علیه رژیم صهیونیستی اشاره و اضافه کرد: موضع گیری برخی شخصیت ها از جمله «یولاندا دیاز» معاون نخست وزیر اسپانیا شجاعانه بود؛ موضع گیری که هیچ رهبر عربی و حتی رئیس تشکیلات ننگین خودگردان فلسطین هم چنین موضع گیری مبنی بر آزادسازی فلسطین از نهر تا بحر نداشت.

عطوان نوشت: طوفان الاقصی مادر طوفان‌های دیگر در راه است و تا آزادی کل فلسطین از بحر تا نهر متوقف نخواهد شد. این طوفان از بین برنده همه جراحاتی است که به مساله فلسطین؛ از افتادن در دام توافق مکارانه اسلو اسرائیلی تا وعده های کاذب دودولتی مطرح شده از سوی آمریکا و قبل از آن کمپ دیوید، وارد شده است.

وی اظهار داشت: این دومینویی که شروع شده تا افتادن آخرین قطعه آن یعنی زوال رژیم آپارتایدی و اشغالگر متوقف نخواهد شد و اولین گام در این زمینه، هوشیاری رهبران مقاومت در غزه در قبال طرح های شتابزده آمریکاست که به دنبال احیای مذاکرات آتش بس غزه و نجات رژیم اشغالگر از تنگنای سخت میدانی و جهانی است.

این تحلیلگر گریزی هم به درهم شکستن اسکله دریایی ایجاد شده از سوی ارتش آمریکا بر اثر امواج دریا زد و نوشت: درود بر دریای غزه که آرام نگرفت و در کنار ملت فلسطین قرار گرفت و خشم و همبستگی خود را با این ملت نشان داد و امواج سهمگین خود را نثار اسکله شناور آمریکا کرد و تجهیزات برپا شده را به ساحل برد. «آنان مکر ورزیدند و خدا هم مکر کرد، خداوند بهترین مکرکنندگان است». پیروزی بیش از هر زمانی نزدیک است.

به گزارش ایرنا، آمریکا مدعی است که این اسکله شناور را که روند ساخت آن از ماه گذشته (آوریل) با هزینه دست‌کم ۳۲۰ میلیون دلار آغاز شد، با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه بیشتر به نوار غزه احداث کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha