تجدید عهد پیروان انقلاب اسلامی در پاکستان با اندیشه‌های شهید آیت الله رئیسی

اسلام‌آباد- ایرنا - پیروان انقلاب اسلامی در آئین ترحیم شهدای خدمت در پاکستان با ادای احترام به شجاعت ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از فلسطین و مبارزه با اسرائیل، با اندیشه‌های آیت‌الله شهید رئیسی تجدید میثاق کردند.

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، مراسم ترحیم شهید جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شهید و دیگر شهدای همراه وی با حضور دوستداران انقلاب اسلامی و محور مقاومت به همت حزب مجلس وحدت مسلمین، نهضت بیداری امت مصطفی(ص) و سازمان دانشجویان امامیه در شهرهای اسلام‌آباد و کراچی برگزار شد.

شرکت کنندگان با حضور در یادمان شهدا و خواندن زیارت عاشورا و روشن کردن شمع به یاد شهدای سانحه سقوط بالگرد در ایران، یاد و خاطره آنان را گرامی داشته و ارادت خود را ابراز کردند.

تجدید عهد پیروان انقلاب اسلامی در پاکستان با اندیشه‌های شهید آیت الله رئیسی

در این آئین‌ها علاوه بر قرائت قرآن و دیگر آداب مرسوم، سخنرانان به برگزاری باشکوه تشییع شهدای سانحه سقوط بالگرد با حضور میلیون‌ها نفر از مردم داغدار ایران اشاره کرده و گفتند: دشمنان قسم خورده ایران و امت اسلامی در همه جبهه‌ها با شکست مواجه شده و ما امروز شاهد درماندگی اروپا و آمریکا و مولود نامشروع آنان اسرائیل در برابر جبهه مقاومت فلسطین هستیم.

حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کراچی مرکز ایالت سِند در جنوب پاکستان، شیخ صلاح الدین عضو شورای عالی سیاسی حزب مجلس وحدت مسلمین و برخی از چهره‌های مذهبی و مدنی در آئین ترحیم و تکریم شهدای خدمت شرکت کردند.

سرکنسول ایران با قدردانی از همدردی و همبستگی باشکوه ملت و دولت کشور دوست و همسایه پاکستان درپی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیات همراه، گفت: این سانحه برای ملت ما بسیار ضایعه بزرگی است اما توسعه و پیشرفت ایران متوقف نخواهد شد و همه ما عزم راسخ برای ادامه راه شهید جمهور آیت الله رئیسی داریم.

تجدید عهد پیروان انقلاب اسلامی در پاکستان با اندیشه‌های شهید آیت الله رئیسی

وی تاکید کرد: تمام دغدغه شهید آیت الله رئیسی خدمت به مردم ایران، دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع از اصول اسلامی، قرآن و همیاری از ملت‌های مظلوم به ویژه فلسطین بود.

همچنین شیخ صلاح الدین عضو شورای عالی سیاسی حزب مجلس وحدت مسلمین نیز در سخنانی، گفت: این فاجعه بزرگ را به رهبر معظم انقلاب امام آیت‌الله خامنه‌ای و همه ملت ایران تسلیت عرض می‌کنیم و از بارگاه خداوند طلب پاداش نیک برای این شهدای عزیز می‌کنیم.

وی افزود: مردم پاکستان همگام با ملت‌های منطقه و مسلمان جهان در کنار ایران اسلامی ایستاده‌اند و اطمینان داریم که ایران با پیروی از رهنمودهای رهبری و اندیشه‌های شهید آیت الله رئیسی همچنان حامی مظلومان و مستضعفان جهان خواهد بود.

تجدید عهد پیروان انقلاب اسلامی در پاکستان با اندیشه‌های شهید آیت الله رئیسی

در آئین ترحیم شهدای خدمت در شهر اسلام‌آباد حجت‌الاسلام ذیشان حیدر فانی نیز در سخنانی، گفت: شهادت مظلومانه آیت‌ الله رئیسی و همراهانش غیر قابل جبران است اما این حادثه جبهه پایداری در برابر دشمنان جهان اسلام، مبارزه با رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت‌های مظلوم منطقه را بیش از پیش تقویت می‌کند.

وی با ادای احترام به شجاعت و استقامت شهید آیت‌الله رئیسی در دفاع از مردم غزه و پیشرفت در روابط با همسایگان، افزود: شهید حسین امیرعبداللهیان در کنار اینکه یک دیپلمات مجاهد بود، نقش واقعی یک سفیر انقلابی را ایفا کرد.

تجدید عهد پیروان انقلاب اسلامی در پاکستان با اندیشه‌های شهید آیت الله رئیسی

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل آمد.

حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز و مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظان و خدمه بالگرد، از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha