فیلم | آغاز عملیات احداث ۲ بانده کردن محور کنگاور - تویسرکان

کنگاور - ایرنا - فرماندار شهرستان کنگاور در شرق استان کرمانشاه از آغاز عملیات احداث ۲ بانده کردن محور کنگاور - تویسرکان با اعتباری بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

ایرج صادقی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ساخت راه‌های اصلی و شریانی یکی از اولویت های اصلی مدیریت شهرستان است، اظهار کرد: محور کنگاور - تویسرکان به دلیل مراودات و تعاملات اجتماعی مردم، مبادلات کالا و تردد زوار اربعین از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

فرماندار کنگاور با بیان اینکه به تازگی حجت‌الاسلام احمدی نماینده منتخب مردم کنگاور در مجلس شورای اسلامی جلسه ای با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار کرده، خاطرنشان ساخت: در این جلسه وزیر محترم دستورات لازم در حوزه راه و شهرسازی و راهداری شرق استان کرمانشاه را صادر کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه از ۴۰ کیلومتر محور کنگاور - تویسرکان، حدود ۶ کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان کنگاور قرار دارد، افزود: احداث ۲ بانده کردن سه کیلومتر نخست این محور آغاز شده است.

وی اضافه کرد: پیمانکار متعهد شده در صورت تامین اعتبار به موقع، سه کیلومتر اول این محور را تا اربعین ۱۴۰۳ به بهره برداری و زیر بار ترافیک ببرد.

صادقی خاطرنشان کرد: این پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی جهت کاهش تصادفات، ارتقای ایمنی، کاهش مصرف سوخت و تسهیل در تردد ساکنان شرق استان کرمانشاه اجرایی خواهد شد.

وی در خاتمه گفت: اجرای عملیات ۲ بانده کردن در این محور ضمن کنترل وسایل نقلیه و کاهش بار ترافیکی، تصادفات جاده‌ای مرگبار را نیز کاهش خواهد داد.

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر ۷۶ هزار نفر در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده و دروازه ورودی این استان غربی است.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha