۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۱۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85489115
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

وزیر دفاع اسپانیا: اسرائیل در غزه مرتکب نسل‌کشی شده است

تهران-ایرنا- وزیر دفاع اسپانیا در سخنانی همگام با دیگر مقامات این کشور آنچه در غزه اتفاق می‌افتد را «نسل‌کشی مردم فلسطین» توصیف کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، مارگاریتا روبلز وزیر دفاع اسپانیا روز شنبه در سخنانی جنگ غزه را نسل‌کشی مردم فلسطین توصیف کرد و افزود: روابط بین اسرائیل و اسپانیا پس از تصمیم مادرید برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین بدتر شده است.

اظهارات روبلز، در مصاحبه با تلویزیون دولتی TVE، بازتاب نظر یولاندا دیاز معاون نخست وزیر اسپانیا بود که اوایل این هفته نیز درگیری غزه را یک نسل کشی توصیف کرد.

روبلز در این مصاحبه گفت: ما نمی توانیم آنچه در غزه اتفاق می افتد را نادیده بگیریم که یک نسل کشی واقعی است.

پیشتر دولت آفریقای جنوبی نیز قتل‌عام مردم فلسطین در نوار غزه را محکوم و این مساله را در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) مطرح کرده بود.

اسرائیل اتهامات مطرح شده از سوی آفریقای جنوبی در دیوان بین المللی دادگستری (ICJ) مبنی بر نسل کشی فلسطینی‌ها را به شدت رد م‌کند و مدعی است که در حال جنگ با گروه شبه نظامی حماس است.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت بیش از هفت ماه از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از هفت ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha