۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85489051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ایتالیا کمک‌هایش به آنروا را از سر گرفت

۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۰۲
کد خبر: 85489051
ایتالیا کمک‌هایش به آنروا را از سر گرفت

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه ایتالیا اعلام کرد که کشورش کمک‌های مالی به آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک (آنروا) را از سر می‌گیرد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، آنتونیو تاجانی روز شنبه در دیدار با محمد مصطفی نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که ایتالیا با اختصاص ۳۵ میلیون یورو، حمایت خود را از آژانس آنروا از سر خواهد گرفت.

بر اساس این گزارش، مصطفی پیشتر در شهر رم با جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

دفتر نخست وزیری ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ملونی در این دیدار اعلام کرد که رم از تلاش‌ها برای برقراری آتش‌بس پایدار در غزه و تداوم کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه حمایت می‌کند.

ایتالیا از جمله کشورهایی بود که به دنبال اتهام های رژیم صهیونیستی اسرائیل مبنی بر دست داشتن برخی کارکنان آژانس آنروا در حمله هفتم اکتبر (۱۵ مهر)، کمک‌هایش را به این آژانس وابسته به سازمان ملل متحد قطع کرد.

چند روز پیش جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تبیین نقش مهم آژانس آنروا گفت: این آژانس شریانی حیاتی است که غزه و منطقه به آن نیاز مبرم دارد.

بورل ضمن اشاره به از سرگیری تامین مالی آنروا از سوی کشورهای عضو اتحادیه اروپا ادامه داد: تمامی طرف‌های کمک‌کننده در اتحادیه اروپا حمایت خود را از این آژانس از سر گرفته‌اند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: ما باید حمایت خود را از آنروا افزایش بدهیم، چرا که نیازها نیز در حال افزایش است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha