اسرای غزه در بازداشتگاه‌های سری رژیم اسرائیل، تحت شدیدترین شکنجه‌ها قرار دارند

تهران- ایرنا- وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در نوار غزه امروز (شنبه) اعلام کرد که اسرای فلسطینی اهل نوار غزه، از هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) گذشته تاکنون در زندان ها و بازداشتگاه‌های سری و مخفی رژیم اسرائیل در معرض شدیدترین شکنجه ها قرار دارند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه فلسطین الیوم، وزارت امور اسرا و آزادگان فلسطین در غزه تأکید کرد: رژیم صهیونیستی تاکنون همکاری با نهادها یا طرف هایی که درصدد کسب اطلاعات یا بازدید از بازداشتگاه ها و زندان های این رژیم هستند به ویژه صلیب سرخ مخالفت کرده است.

این وزارتخانه افزود: بر اساس اطلاعات به دست آمده، بازجویی از شمار زیادی از اسرای نوار غزه، به پایان رسیده است اما اشغالگران از آزاد کردن آنها خودداری می کنند.

وزارت امور اسرای فلسطین در نوار غزه تأکید کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در تعامل با اسرا و زندانیان را به شدت محکوم می کنیم و رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را در زمینه ادامه این جنایات علیه اسرای مذکور، مسئول می دانیم.

این وزارتخانه همچنین با درخواست از جامعه جهانی، سازمان ها و نهادهای بین المللی برای عمل به مسئولیت هایشان درباره بازداشت شدگان فلسطینی، خواستار اعمال فشار بین المللی بر رژیم صهیونیستی با هدف فراهم کردن امکان بازدید نهادها، سازمان های بین المللی و وکلا از زندان های سری این رژیم شد.

وزارت امور اسرا و بازداشت شدگان فلسطین در غزه در پایان اعلام کرد: از همه فلسطینی ها می خواهیم از خانواده های اسرا حمایت و به آنها کمک کنند.

در همین ارتباط شبکه خبری آمریکایی سی. ان.ان اخیرا در گزارشی از شرایط بازداشتگاه‌ سری «النقب» رژیم صهیونیستی پرده برداشت و نوشت که زندانیان فلسطینی در این بازداشتگاه شکنجه می‌شوند.

پیش از این نیز سازمان و باشگاه امور اسرای فلسطین اعلام کرده بودند که ۲ اسیر فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند.

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به تازگی با اعتراض به بالا بودن تعداد فلسطینیان بازداشت‌شده از سوی این رژیم، خواستار کشتار فلسطینی‌ها به جای بازداشت آنها شد. «ایتامار بن گویر» در نشست کابینه رژیم اسرائیل خواستار شلیک به غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه، حتی در صورت داشتن پرچم سفید شد.

پیشتر نیز کمیته بین المللی صلیب سرخ از موارد شکنجه طولانی مدت علیه بازداشت شدگان فلسطینی خبر داده و اعلام کرده بود که اطلاعی از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان در دست نیست. کمیته بین المللی صلیب سرخ خواستار همکاری رژیم صهیونیستی با این کمیته برای اطلاع از سرنوشت بقیه بازداشت شدگان شد.

پیش از این نیز مرکز حقوق بشری اروپا- مدیترانه فاش کرده بود که بازداشت شدگان از جمله زنان و کودکان در معرض شکنجه شدید و رفتار غیرانسانی قرار گرفته‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha