شهید رئیسی مدیری در تراز نظام اسلامی بود

تهران - ایرنا - وزیر دادگستری گفت: شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی مدیری در تراز نظام اسلامی و آینه تمام نمای مسئول نظام اسلامی منطبق بر مفاد قانون اساسی بود.

به گزارش ایرنا از وزارت دادگستری، امین حسین رحیمی امروز شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ در نشست تصویرپردازی از حکمرانی متعالی با عنوان «بر تراز سنت حکمرانی شهید جمهور»، با تسلیت شهادت آیت الله رئیسی و هیات همراه در سانحه هوایی و تقدیر و تشکر از حضور حماسی و عظیم مردم قدرشناس و انقلابی در تشییع پیکرهای پاک این شهدای بزرگ، برگزاری نشستی با این عنوان را ابتکاری ارزشمند و قابل توجه برشمرد و بر پیگیری آراء و اندیشه‌های شهید رئیسی در قالب تحلیل گفتمان حکمرانی آن شهید گرانقدر تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه راه آشنایی با اندیشه‌ها و روش حکمرانی شهید رئیسی از مسیر شناخت و تحلیل شخصیت و منش ایشان می‌گذرد، اظهار داشت: خصوصیت بارزی که در مدت ۲۰ سال دوران آشنایی و همکاری با آیت الله رئیسی بیش از هر چیز دیگری قابل توجه و مشاهده بود، خصوصیات اخلاقی و اخلاق پسندیده ایشان بود. آیت الله رئیسی در طول زندگی پربار خود، در مناسب و جایگاه‌های بسیار مهمی حضور یافت اما هیچ جایگاه و منسبی نتوانست ذره‌ای در بعد شخصیتی و اخلاقی آن مرد بزرگ اثر بگذارد و آن را تغییر دهد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود، خداترسی در کارها و زندگی را از دیگر ویژگی‌های بارز شخصیتی و ممتاز شهید آیت الله رئیسی برشمرد و گفت: شهید رئیسی در بازدید سرزده‌ای که در دوران تصدی ریاست قوه قضاییه از یکی از مجتمع‌های قضایی داشت، پس از مشاهده فیش حقوقی کارکنان به شدت متاثر شده بود و شاهد بودیم که دغدغه معیشت و زندگی کارکنان قضایی تمام وجود ایشان را درگیر خود کرده و از هیچ تلاشی برای بهبود این امر مضایقه نداشت؛ همین دغدغه و نگرانی در دوران ریاست جمهوری به کل کشور تسری یافته بود و همین امر باعث شده بود دوران کوتاه ریاست جمهوری ایشان سراسر همت و تلاش و پیگیری برای بهبود شرایط اقتصادی و افزایش کیفیت و کمیت سطح زندگی و معاش مردم شود.

وی گفت: آیت الله رئیسی معتقد بود در دوران بسیار کوتاهی که فرصت داریم باید همه تلاش و استعداد خود را به عنوان مسئول در هر جایگاه و دستگاهی برای خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان به کار ببیندیم و الا در پیشگاه خداوند پاسخی نداریم.

شهید رئیسی مدیری در تراز نظام اسلامی بود

وزیر دادگستری ویژگی دیگر شهید آیت الله رئیسی را خستگی‌ناپذیری وی عنوان کرد و افزود: شهید رئیسی هیچگاه از پذیرش مسئولان و درخواست وقت برای طرح مسائل و موضوعات خسته نمی‌شد و در جلسات هیات دولت اعلام می‌کردند هر کس نیاز به ملاقات و گفت‌وگو با من دارد در هر زمان از شبانه روز می‌تواند مراجعه کند.

رحیمی با اشاره به اینکه آیت الله رئیسی توجه ویژه‌ای به رعایت اصول و شئونات مربوط به دیدارهای دیپلماتیک داشت، گفت: ویژگی منحصر به فرد و قابل توجه دیگر شهید رئیسی در دیدارهای رسمی و مذاکرات دیپلماتیک در عین رعایت همه شئونات و آیین‌نامه‌های مربوطه، اخلاق‌مداری و حسن خلق ایشان بود که مانند برگ برنده‌ای به کمک ایشان می‌آمد و معمولا راهگشای مذاکرات و عامل حصول نتیجه توسط ایشان بود. ایشان بسیار مقتدر و با صلابت و در عین حال صبور و با حوصله بود، شهید رئیسی مدیری در تراز نظام اسلامی و آینه تمام نمای مسئول نظام اسلامی منطبق بر مفاد قانون اساسی بود.

وزیر دادگستری، فقدان آیت الله رئیسی را خسارت و ضایعه‌ای بزرگ برشمرد و با تصریح بر اینکه شهید رئیسی در امتداد رئیس جمهور رئیسی است، اظهار داشت: خیل عظیم مردمی که در حماسه استقبال و تشییع پیکر پاک ایشان و همراهانشان به خیابان‌ها آمدند همگی جزو رأی دهندگان به ایشان نبودند اما صفای باطن و خلوص نیت آن شهید بزرگ در کنار تلاش شبانه‌روزی و همت مضاعف وی برای رفع گرفتاری مردم و گذر کشور از کوران مشکلات باعث شد دریایی از احساس و ارادت مردم قدرشناس و بزرگ ایران پیکر پاک ایشان را در میان خود بگیرد و حماسه بزرگ تشییع سردار سلیمانی در اذهان تداعی شود.

وی به توصیه رهبر معظم انقلاب درباره جذب حداکثری و دفع حداقلی اشاره کرد و گفت: تبیین و زنده نگه داشتن روش و منش شهید رئیسی در جامعه می‌تواند سبب انسجام و دلبستگی به نظام شود و ضروری است این ظرفیت و فرصت گرانبها حفظ و به کار گرفته شود. حرکت و حضور مردم در تشییع شایسته و حماسی شهید رئیسی و همراهان ایشان، مسئولیت ما را در دولت و در همه بخش‌ها سنگین‌تر کرده، این حضور و اعلام همبستگی مردم ضمن تقویت سرمایه اجتماعی در بدنه جامعه ما را مصمم کرده است تا در فرصت باقیمانده از دولت سیزدهم، همه تلاش و استعداد خود را برای رفع مشکلات و ادامه راه آن شهید بزرگ به کار بندیم.

وزیر دادگستری شهادت آیت الله رئیسی را به سان دمیدن جانی تازه‌ برای نظام و آبیاری درخت تناور انقلاب برشمرد و گفت: در دولت سیزدهم عهد کرده‌ایم در هر زمان و مکان و مسئولیتی که داریم با تلاش مضاعف گشایش گره از زندگی مردم و رفع مشکلات را پیگیری کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha