صالح‌آبادی: سیاست همسایگی دولت سیزدهم باید تداوم یابد

تهران- ایرنا- سفیر کشورمان در قطر گفت: یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم تعامل سازنده با کشورهای همسایه و توسعه و تعمیق سطح روابط دو و چند جانبه در سطوح عالی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... بود که باید تداوم پیدا کند.

«علی صالح‌آبادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی ایرنا در خصوص اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم اظهار کرد: یکی از مهمترین دستاوردهای دیپلماسی دولت سیزدهم و شخص شهیدان دکتر رئیسی و دکتر امیرعبداللهیان، سیاست همسایگی بود که یکی از مصادیق بارز آن را می توان از سرگیری و بهبود روابط با کشور عربستان نام برد. سیاست مهم همسایگی که دستاورد گران‌مایه تلاش‌های این دو بزرگوار است، از سیاست های خوبی بوده که باید تداوم پیدا کند.

وی گفت: این دو شهید مجموعه ای از صفات حسنه را در شخصیت فردی و کاری خود جمع کرده بودند. صداقت، اخلاص در عمل و سخت کوشی در کنار دلسوزی، تلاش شبانه روزی و جدیت، کار و شخصیت این دو بزرگوار را بسیار متمایز می کرد به ویژه که ایشان به طور اخص اخلاق مدار و در کمال تواضع و افتادگی، بسیار مردم مدار بودند.

سفیر کشورمان ادامه داد: یکی از مهمترین برنامه های دولت سیزدهم تعامل سازنده با کشورهای همسایه و توسعه و تعمیق سطح روابط دو و چند جانبه در سطوح عالی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ... بود. طبیعتا یکی از این کشورهای همسایه، دولت دوست و برادر قطر است که همواره بین جمهوری اسلامی ایران و این کشور روابط خوبی برقرار بوده است و در سال های اخیر و به فضل تلاش های این دو شهید بزرگوار و با تکیه بر سیاست همسایگی و به اذعان شخص امیر قطر جناب شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، این روابط رشد بسیار خوبی داشته است.

صالح آبادی تاکید کرد: این رشد نتیجه تلاش‌ها و دیدارهای متبادله میان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه فقید و همتایان قطری ایشان است. شهید دکتر رئیسی سفری بسیار سازنده در اواخر سال ۱۴۰۰ به دوحه داشته و امیر قطر نیز در سال ۱۴۰۱ به تهران سفر کرد. مضافا اینکه این دو مقام، در حاشیه اجلاس های مختلف از جمله اجلاس جده و الجزایر نشست دو جانبه داشته و همیشه طی تماس های مکرر تلفنی، هماهنگی های لازم در خصوص مسائل روز منطقه و جهان را به عمل می آوردند. وزیر امور خارجه فقید، شهید دکتر امیرعبداللهیان نیز رابطه خوبی با مسئولان دولت قطر و همتای خود در این کشور داشتند.

این دیپلمات کشورمان خاطرنشان کرد: پس از عملیات طوفان الاقصی و با توجه به حساسیت شرایط منطقه ای، شهید دکتر امیرعبداللهیان با تلاش خستگی ناپذیر و در راستای حمایت از مظلومیت مردم فلسطین، ۵بار به دوحه سفر کردند. موضع کشور دوست و برادر قطر در نیز در خصوص مساله فلسطین، موضع خوبی بود.

وی با اشاره به خاطره‌ای در خصوص یکی از سفرهای وزیرخارجه شهید بیان کرد: در یکی از این سفرها، شهید دکتر امیرعبداللهیان ساعت ۷ بعد از ظهر اعلام کرد که قصد سفر به دوحه را دارد. تمام هماهنگی ها با دولت میزبان در سریعترین زمان ممکن به عمل آمد و ایشان ساعت ۳۰ دقیقه بامداد وارد فرودگاه دوحه شدند. با وجود تمام خستگی ها و بیش از ۲۴ساعت کار مداوم، ایشان بنابر همان روحیه خستگی ناپذیری و مسئولیت پذیری بلافاصله ملاقات های خود را آغاز کرده و تا ۵ صبح این ملاقات ها به دلیل حساسیت مسائل روز، ادامه پیدا کرد.

صالح آبادی در پایان گفت: ضمن درود بر روح پر فتوح این دو شهید عزیز از خداوند منان برای ایشان علو درجات را مسالت می‌نماییم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha