تامین ارز برای واردات از ۱۰ میلیارد دلار گذشت/ ۲.۵میلیارد دلاری برای کالاهای اساسی

تهران- ایرنا- سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با اعلام اینکه از ابتدای فروردین ماه امسال تا ۴ خرداد ماه، ۱۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار ارز برای واردات تامین شد، گفت: ۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو با قیمت ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان تامین شده است.

به گزارش ایرنا از بانک مرکزی، ‌اصغر بالسینی در خصوص آخرین وضعیت تامین ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، اظهار داشت: از ابتدای فروردین ماه امسال تا ۴ خرداد ماه، ۱۰ میلیارد و ۱۸۵ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شده است.

سخنگوی مرکز مبادله افزود: برای کالاهای اساسی و دارو ۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار،‌ برای کالاهای تجاری و بازرگانی ۵ میلیارد و ۵۱۴ میلیون دلار و برای خدمات ۲۳۳ میلیون دلار و برای واردات در مقابل صادرات یک میلیارد و ۸۸۱ میلیون دلار تامین ارز صورت گرفت.

وی ادامه داد: برای واردات کالای اساسی کشاورزی شامل گندم، دانه‌های روغنی و نهاده‌های دامی ۲ میلیارد و ۱۶۴ میلیون دلار، برای دارو، مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی ۳۹۳ میلیون دلار و در مجموع ۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون دلار برای کالای اساسی و دارو ارز با نرخ ۲۸۵۰۰ تومان با هدف حمایت از مصرف کنندگان و دسترسی اقشار جامعه به کالاهای ضروری با قیمت ارزان‌تر پرداخت شد.

بالسینی بیان کرد: تامین ارز نیمایی برای صنایع حمل و نقل و خودرو ۸۳۵ میلیون دلار، صنایع تجهیزات برق و الکترونیک ۷۷۱ میلیون دلار، صنایع معدنی ۴۳۸ میلیون دلار، ماشین‌آلات و تجهیزات تولید ۴۰۵ میلیون دلار و منسوجات و پوشاک ۳۰۲ میلیون دلار صورت گرفته است. این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب ۴۸۳، ۱۰۳، ۳۸۵، ۲۸۲ و ۱۷ میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات تا پایان روز ۴ خرداد ماه دریافت کرده‌اند.

سخنگوی مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه نرخ تامین ارز در سامانه نیما ۴۱هزار تومان و در سرفصل واردات در مقابل صادرات نرخ به صورت توافقی است، گفت: همچنین ۲ میلیارد و ۷۶۳ میلیون دلار ارز نیمایی و ۶۱۱ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

بر اساس این گزارش، امروز ۵ خرداد ماه ۱۴۰۳ در تالار اسکناس ارز مرکز مبادله ایران، دلار با نرخ ۴۴ هزار و ۸۱۱ تومان، یورو با نرخ ۴۸ هزار و ۶۲۶ تومان و درهم با نرخ ۱۲ هزار و ۲۰۱ تومان مورد مبادله قرار گرفت. به همین ترتیب تالار حواله ارز، شاهد مبادله دلار با نرخ ۴۱ هزار و ۸۴۰ تومان، یورور با نرخ ۴۵ هزار و ۴۰۲ تومان و درهم با نرخ ۱۱ هزار و ۳۹۲ تومان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha