خلیج‌فارس متلاطم می‌شود

تهران- ایرنا- سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس، هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در خلیج‌فارس، از روز یکشنبه (۶ خردادماه) تا چهارشنبه (۹ خردادماه) هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی صادر کرد.

در پی فعالیت این سامانه افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای شمال غربی در محدوده ۲۸ نات و افزایش ارتفاع امواج دریا در سواحل تا ۲ متر و در فراساحل بیش از ۲ متر در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان، پیش‌بینی می‌شود.

خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه است.

در نتیجه به اقداماتی همچون منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه‌سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha