۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۵:۰۶
کد خبر: 85488873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمایت جزیره موریس از شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- معاون نخست‌وزیر جزیره موریس تأیید کرد کشورش از آفریقای جنوبی در شکایت نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان بین‌المللی دادگستری به دلیل جنگ هشت‌ ماهه در نوار غزه، حمایت می‌کند.

به گزارش شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، محمد انور هوسنو معاون نخست‌وزیر جزیره موریس در رابطه با وضعیت کنونی نوار غزه، بر اهمیت همکاری در مسائل منطقه‌ای و جهانی تاکید کرد.

وی افزود: ما از پرونده ای که آفریقای جنوبی به دیوان بین المللی دادگستری در رابطه با نسل‌کشی در غزه آورده است، حمایت می‌کنیم. امیدواریم جامعه بین‌المللی هم برای برقراری آتش‌بس در غزه دست‌به‌دست هم دهد.

به گزارش ایرنا، صدور حکم دادگاه بین المللی دادگستری برای متوقف کردن عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح و بازگشایی گذرگاه آن واکنش‌های گسترده‌ای را به دنبال داشته است.

دیوان بین المللی دادگستری واقع در شهر لاهه هلند با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد و بازگشایی گذرگاه رفح را برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این حکم دیوان بین المللی دادگستری با واکنش کشورها و نهادهای بین المللی و منطقه‌ای روبه رو شده است.

در همین راستا، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد روز جمعه تاکید کرد که حکم دادگاه لاهه به اسرائیل برای توقف عملیات نظامی در رفح «الزام‌آور» است و همه طرف‌ها باید از آن پیروی کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مطابق اساسنامه دیوان، ما فوراً اطلاعیه این حکم را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع خواهیم داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha