معاهده منابع ژنتیک و دانش سنتی نهایی شد

تهران - ایرنا - متن سند معاهده مربوط به منابع ژنتیک و دانش سنتی مرتبط در ژنو بعد از ۲۴ سال با حضور هیات اعزامی ایران به ریاست رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نهایی و متن نهایی این معاهده به امضا رسید.

به گزارش ایرنا از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، متن سند معاهده مربوط به منابع ژنتیک و دانش سنتی مرتبط در ژنو بعد از ۲۴ سال کار کارشناسی و نشست‌های مختلف طولانی با حضور فعال هیات اعزامی ایران با ریاست حسن بابایی معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در کنفرانس دیپلماتیکی که به همین منظور تشکیل شده بود، نهایی و این متن نهایی به امضا رسید.

یکی از علل طولانی شدن تصویب این معاهده، مخالفت آمریکا و کشورهای توسعه یافته غربی بوده است و این سند مربوط به حمایت از حقوق کشورهای در حال توسعه در مقابل کشورهای توسعه یافته در ارتباط با منابع ژنتیک و دانش سنتی مرتبط و مالکیت فکری آنها با الزام به افشای مبدأ در اسناد ثبت اختراع است.

بر اساس این گزارش، حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای تشریح مواضع جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس دیپلماتیک منابع ژنتیکی و دانش سنتی در مقر سازمان جهانی مالکیت فکری حضور یافته است.

معاهده منابع ژنتیک و دانش سنتی نهایی شد

در این کنفرانس که مواضع کشورهای عضو برای تصویب سند حقوقی بین‌المللی حمایت از مالکیت فکری، منابع ژنتیک و دانش سنتی مرتبط مطرح می‌شود، هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست حسن بابایی و همراهی و پشتیبانی علی بحرینی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوئیس، ضمن رایزنی و مذاکره با نمایندگان کشورهای حاضر برای گسترش همکاری‌ها و تعاملات بین‌المللی در زمینه حقوق مالکیت فکری همچنین دفاع از منافع ملی در این زمینه را نیز در مذاکرات با کشورهای همسو دنبال می‌کنند.

این کنفرانس روز گذشته چهارم خرداد در مقر سازمان جهانی مالکیت فکری در ژنو پایتخت کشور سوئیس به پایان رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha