نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از ۲۷۷ هزار واحد عبور کرد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه فرآیند نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از ۲۷۷ هزار واحد عبور کرده است، گفت: در سال ۱۴۰۲، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکورد سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد، شکسته شد.

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، «محمد آیینی» با اشاره به برگزاری هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن با حضور «محمد مخبر» سرپرست ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و سایر اعضا گفت: دولت برای نوسازی بافت های فرسوده با ۲ هدف اجرای واحدهای مسکونی مورد نیاز مردم و همچنین نوسازی بافت های فرسوده و مقاوم سازی آنها برای افزایش تاب آوری تاکید دارد.

پیشنهاد ارائه تسهیلات نوسازی ارزان قیمت در بافت‌های فرسوده

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: در هفدهمین جلسه شورای‌عالی مسکن، وزیر راه و شهرسازی پیشنهاد تخصیص وام‌های نوسازی ارزان قیمت همانند تسهیلات مسکن روستایی را برای تشویق و ترغیب مردم به نوسازی ارائه کرد.

بهره‌برداری از ۸۷ هزار واحد نوسازی شده در بافت‌های فرسوده طی دولت سیزدهم

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه هم اکنون آمار نوسازی در بافت‌های فرسوده از رقم ۲۷۷ هزار واحد فراتر رفته است، توضیح داد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون فرایند نوسازی بیش از ۲۷۷ هزار واحد در بافت‌های فرسوده آغاز شد که از این تعداد، ۸۷ هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

ثبت رکورد صدور پروانه ساختمانی در سال ۱۴۰۲ با بیش از ۹۲ هزار واحد

آیینی تصریح کرد: آمارها حاکی است که در سال ۱۴۰۲، پروانه ساختمانی بیش از ۹۲ هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال ۱۳۹۰ به تعداد ۸۹ هزار و ۶۳۵ واحد به ثبت رسید، شکسته شد.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال ۱۳۹۰ خط اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت مسکن مهر به درون بافت فرسوده این رقم را به ثبت رسانده بود که در همان مقطع بازپرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران ۹ درصد، در مراکز استان‌ها ۷ درصد و در سایر شهرها ۴ درصد بود.

تدوین بسته‌های تشویقی متنوع‌تر در سال جاری در برنامه است

آیینی ابراز امیدواری کرد تا راهبردهای عملیاتی دولت سیزدهم که مبتنی بر تدوین بسته های تشویقی است در سال جاری به سمت هموارسازی هرچه بیشتر نوسازی در بافت‌های فرسوده باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha