لودریان: به رسمیت شناختن فلسطین ضروری شده است

تهران- ایرنا- وزیر سابق امور خارجه فرانسه و نماینده شخص «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری این کشور در امور لبنان تاکید کرد که به رسمیت شناختن دولت فلسطین به یک ضرورت تبدیل شده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای روزنامه «لو فیگارو» روز شنبه با بازنشر مصاحبه اختصاصی ژان ایو لودریان با روزنامه «لو پاریزین» که روز گذشته منتشر شده است، نوشت که از نظر وزیر سابق امور خارجه و دفاع فرانسه، «برای نجات راه‌حل دو دولتی، یگانه راهکار سیاسی ممکن، به رسمیت شناختن دولت فلسطین است».

وی که از نزدیکان رئیس جمهوری فرانسه و از اواسط خرداد سال گذشته نماینده ویژه مکرون در امور لبنان است، گفت: به رسمیت شناختن دولت فلسطین به فرایند راه‌حل دو دولتی، قدرت جدیدی می‌بخشد.

لودریان با بیان اینکه خاورمیانه در جنگی بی‌پایان است که بی‌اندازه به جمعیت فلسطین ضربه می‌زند، به واکنش رژیم صهیونیستی پس از حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) اشاره و از رادیکالیزه شدن افراطی‌ها ابراز تاسف کرد.

این دیپلمات ارشد فرانسوی، پاسخ نخست وزیر رژیم صهیونیستی اسرائیل را پس از هفتم اکتبر «نامتناسب و خشونت بی‌حد و حصر» ارزیابی کرد که «هدف جنگی واقع‌بینانه» ندارد.

وزیر سابق امور خارجه و دفاع فرانسه تاکید دارد که رژیم اسرائیل «بی‌توجه به قوانین بین‌المللی» از خشونت بی‌رویه‌ای استفاده می‌کند که نسل‌های تروریست تولید خواهد کرد.

لازم به یادآوری است که لودریان اوایل خرداد ۱۴۰۰ یعنی دوره ریاست خود در دستگاه دیپلماسی فرانسه نیز نسبت به اقدام‌های رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی هشدار داده و احیا نشدن راهکار دو دولتی را منجبر به ایجاد آپارتاید طولانی مدت در اراضی اشغالی فلسطین ارزیابی کرده بود.

به گزارش ایرنا، دولت‌های نروژ، اسپانیا و ایرلند دوم خرداد جاری اعلام کردند که کشور فلسطین را ۲۸ مه (هشتم خرداد) به رسمیت خواهند شناخت.

در همین پیوند، لهستان نیز چهارشنبه گذشته به حلقه حامیان به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطین پیوست و رادوسلاو سیکورسکی وزیر امور خارجه آن اعلام کرد که ورشو از راهکار دو دولتی برای تشکیل یک کشور مستقل فلسطینی حمایت می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha