شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور

تهران- ایرنا- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: اکنون با افتخار اعلام می‌کنیم شیرخوارگاه‌های ما خالی از فرزند است که مسیر بهره‌وری و تسهیل فرایندها در دولت شهید جمهور انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد قادری در گفت و گویی افزود: یکی از مسائل حساس در نظام بهزیستی، فرزندانی هستند که به دلایل مختلف ژنتیکی و معلولیتی در شیرخوارگاه‌ها می‌ماندند و تا سن بزرگسالی نیز در این مسیر هستند. به آن معنا که خانواده‌ها فرزندانی از مراکز بهزیستی به فرزندخواندگی می‌گیرند اما ترجیح خانواده‌ها این است که فرزندان سالم را ببرند. در طرح آغوش سیمرغ، کودکان معلول نیز به فرزندخواندگی رفتند و همایش تجلیل از خانواده های فرزند پذیر از سازمان بهزیستی(در آغوش سیمرغ) به صورت بین‌المللی با حضور سفرای کشورهای مختلف برگزار شد. حال آقا سید را باید می‌دیدید که هنگامیکه فاطمه خانم سمت راست ایشان با واکر نشسته بود و فرزندان دیگر بودند، چگونه بود.

وی با بیان اینکه توصیه ایشان همیشه به ریل‌گذاری‌ها بود، افزود: روزی هنگامی که از سالن خارج می‌شدند، در حاشیه اینکه داشتیم از ایشان خداحافظی می‌کردیم، نگاهی کردند و گفتند کاری که گفتم را انجام دادید. اکنون با افتخار اعلام می‌کنیم شیرخوارگاه‌های ما خالی از فرزند است. اینقدر مسیر بهره‌وری و تسهیل فرایندها به گونه‌ای انجام شده که به لطف الهی، غیر از آن روال جاری که فرزندانی که سالم بودند، به سرپرستی و فرزندخواندگی می‌رفتند، با آیین‌نامه‌ای که در دولت مصوب شد و تسهیل‌گری که اتفاق افتاد، فرزندان یتیم و دارای معلولیت بودند، خانواده‌های رشید ایرانی برای اولین بار در دنیا آمدند و فرزندخواندگی این کودکان را انجام دادند، در عین اینکه عموم این خانواده‌ها، فرزند هم داشتند که اتفاق بزرگی بوده است.

شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور

صف انتظار دریافت تجهیزات توانبخشی صفر شد

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ما هرچه که می‌خواستیم در دولت مطرح می‌کردیم، به طورمثال در ادوار پیش پشت نوبت افرادی که باید ویلچر می‌گرفتند یا در نوبت سمعک و کاشت حلزون بودند، اکنون با افتخار اعلام می‌کنیم فرد دارای معلولیتی در اقصی نقاط کشور به سازمان بهزیستی مراجعه کند، دوره لازم را سپری کند و بگوید من تجهیزاتی می‌خواهم و به او ندهند، وجود ندارد. با افتخار در چند برنامه اعلام کردیم که صف انتظار آنها صفر شده است. فردی که وسیله توانبخشی او مستهلک می‌شود، باید دوره استهلاک وسیله او تمام شود. همین چند روز گذشته با پیگیری‌های انجام شده از طریق آستان قدس قرار بود ما اقدامی ملی برای کار فناوری جدید به عنوان ویلچرهای برقی انجام دهیم که فناوری داخلی از سوی شرکت‌های دانش بنیان را داشتند. همین اقدام قرار بود که ظرف یکسال همه افرادی که به لحاظ پزشکی لازم بود که از ویلچر برقی استفاده کنند، خودکفایی کشور را در این زمینه اعلام کنیم و این افراد تحت پوشش یک خدمت دیگر قرار گیرند.

قادری با اشاره به اینکه شهید بهشتی استاد و بنیانگذار تشکیلاتی بود، افزود: همیشه آن دولت را در دوران کودکی در ذهن خود شنیده بودیم اما امروز افتخار می‌کنیم من در دولتی سربازی کردم که رئیس دولتم، شهید بود. شهید زیست، مظلوم بود اما برای سازمان بهزیستی، او یک زیرساخت دارالفنونی اجرا کرد. آیندگان خواهند دید که برای بهزیستی چه اتفاقاتی افتاد و ما چه مسیری را طی کردیم؛ همه اینها سرشار از برکت بود. واقعا بهره‌وری ایجاد شد و این مسیر را امروز پرتوان و پرتلاش داریم می‌بینیم و انجام وظیفه خواهم کرد. دغدغه ایشان اشتغال بود.

وی ادامه داد: سال گذشته در دفتر شخصی خودشان تعدادی از نخبگان نابینا و کم بینا خدمت ایشان مشرف شده بودند و من هم در محضر ایشان به عنوان یک سرباز بودم. رئیس جمهور گفتند که باید اشتغال این عزیزان را حل کنید. امروز می‌گویم ایشان امروز به لحاظ روحانی خواهند دید که هفدهم خرداد ماه برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی اولین آزمون فراگیر جذب و استخدام افراد دارای معلولیت دارای لیسانس تا دکترا از سراسر کشور در این آزمون شرکت می‌کنند و این ظرفیت به ۴۳۰۰ نفر رسید.

وی خطاب به افراد دارای معلولیتی که در این آزمون ثبت نام کرده‌اند، گفت: حتما به یاد رئیس جمهور شهیدتان باشید. او بود که دستور داد، او بود که حمایت کرد، او بود که دستورات لازم را به دو سازمان بسیار مهم برگزارکننده آزمون ملی فراگیر -که کاری سخت است و منابع مالی و دیوانی و اداری می‌خواهد- داد. امروز امیدوارم که به عهد خود وفا کرده باشیم.

شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور


شهید جمهور، شخصیتی خوشدل بود

رئیس سازمان بهزیستی کشور درباره ملاقات‌های ۹ گانه مرحوم آیت الله سید ابراهیم رئیسی در بهزیستی با معلولان و توانخواهان گفت: من از ایشان پرسیدم ما چهره یتیم را در تصاویر و تلویزیون نمی‌توانیم نشان دهیم؛ ایشان گفتند من هم یتیم بودم و به فرزندانی که در مجاورت سفره بودند، گفتند که خودتان را کم ندانید و این افتخار است.

قادری افزود: من هرجایی رفتم از جمله ایشان اقتباس گرفتم و گفتم آینده ای که در انتظار فرزندان یتیم ما است، فرزندانی که به هر دلیلی محدودیت‌هایی برای آنها حادث شده است، بدانند که رئیس جمهور آنها نیز فردی بوده که یتیم بزرگ شد اما به یک شایستگی و یک تراز آسمانی لاهوتی رسید. همیشه در فضاهای مختلف، در شیرخوارگاه‌ها و در مراکز توانبخشی، ما را توجه می‌دادند به اینکه مراقبت کنید. در حاشیه یک جلسه، خواهر و برادر حافظ کل قرآن از اردبیل بودند و خیلی تاکید داشتند که ما می‌خواهیم رئیس جمهور شهید را ببینیم. آن لحظه‌ای که آمدند و در حاشیه جلسه با ایشان صحبت کردند و فرزند نابینای اردبیلی مداحی کرد، آقای رئیسی، شخصیت خوشدل، تراز و دارای ارهاصات معنوی خاصی بود که هرکسی در کنار ایشان بود بهره می‌گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه سخنان خود به سیدمهدی موسوی -شهید همراه آیت الله رئیسی- اشاره کرد و گفت: شخصیت مظلوم، قاطع، شخصیتی که رئیسش، محبوبش بود و جالب است بدانید معمولا افرادی که در جوار مسئولین هستند، بعضا برای اموراتی که مرتبط با جامعه و افراد است، احیانا تماسی با مسئولان می‌گیرند. جالب است بدانید آقا سیدمهدی موسوی، یک بار برای کار شخصی با من تماس نگرفت. او عزیز من بود. آن روز صبح هم که در هواپیما سوار شده بودند، آخرین لحظه بازهم پیگیر کار یک فرد دارای معلولیت بود. من مستند دارم که ایشان در استان مازندران به من زنگ زد و گفت: معلولی گرفتار و محروم نزد حاج آقا آمده است و درخواستی دارد. بعد گفت پله را بکشید. معنای این است که سوار هواپیما شده‌اند و از سفر استانی دارند برمی‌گردند و در آخرین لحظات هم می‌خواهد کاری انجام دهد. این خوش‌پیگیری و این عزم از صفات ایشان بود.

شیرخوارگاه‌های خالی نتیجه زحمات شهید جمهور


به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

آیت الله سیّد ابراهیم رئیس‌الساداتی ۶۴ ساله هشتمین رئیس‌جمهور ایران بود. وی متولد ۲۳ آذر ۱۳۳۹ شهر مقدس مشهد بود و مسئولیت‌هایی چون ریاست قوه قضاییه و معاونت اول این قوه، دادستانی کل کشور، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و نائب رئیسی مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان قدس رضوی را در کارنامه داشت.

رهبر انقلاب شهریور ماه به مناسبت هفته دولت ضمن قدردانی و تمجید از عملکرد خوب و قوی دولت در برخی بخش‌ها از جمله «کارهای زیربنایی»، «رشد شاخص‌های کلان اقتصادی» و «سیاست خارجی»، گفتند: حضور در بین مردم و مواجهه مستقیم و صمیمی و متواضعانه با آن‌ها، بسیار با ارزش است. ساده‌زیستی، ‌ مواضع انقلابی، روحیه جهادی و بکارگیری جوانان در رده‌های گوناگون مدیریتی را از دیگر کارهای تحسین برانگیز دولت خواندند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha