۵ خرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85488710
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پاکستان یک کشتی جنگی در اقیانوس هند مستقر کرد + فیلم

اسلام‌آباد- ایرنا- ارتش پاکستان اعلام کرد: یک فروند کشتی جنگی نیروی دریایی این‌ کشور در اقیانوس هند برای اطمینان از ایمنی کشتی‌های تجاری پاکستان مستقر شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، کشتی جنگی «اصلت» در ادامه ماموریت منطقه‌ای خود با هدف مشارکت در امنیت کشتی‌رانی جهانی در اقیانوس هند مستقر شده است.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: کشتی پیشرفته اصلت با جدیدترین فناوری جنگی جهان و قابلیت فرود و برخاست بالگردهای جنگی، ماموریت حفاظت از کشتی‌های تجاری به مقصد بنادر پاکستان و کشتی‌های خروجی از مبدأ این کشور را برعهده دارد.

ارتش پاکستان افزود: کشتی جنگی این کشور در طول ماموریت خود در اقیانوس هند در ماموریت‌های مشترک با کشورهای دوست و هم‌پیمان شرکت خواهد کرد.

آذرماه سال گذشته نیز نیروی دریایی پاکستان یک کشتی جنگی خود را در خلیج عدن برای اطمینان از ایمنی کشتی‌های تجاری پاکستان مستقر کرد.

چند هفته پس از حضور کشتی نظامی پاکستان در خلیج عدن، یک مقام رسمی این کشور با رد هرگونه مشارکت پاکستان در یگان عملیات مشترک ۱۵۳ در دریای سرخ و یا خلیج عدن، گزاش‌ها درخصوص حضور در این یگان نظامی چندملیتی را بی اساس خواند.

این منبع رسمی پاکستان به شرط فاش نشدن نام خود به خبرنگار ایرنا گفته بود که اخبار منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی، مطبوعات داخلی و خارجی درخصوص پیوستن نیروی دریایی پاکستان به یگان عملیات مشترک ۱۵۳ موسوم به CTF-153 کاملا بی اساس است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha